حضور بانوی قایقران گیلانی در مسابقات انتخابی المپیک

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران به منظور شرکت در مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا با چهار قایقران امشب راهی ژاپن می‌شود که نازنین ملایی از گیلان نیز جزو ملی پوشان است.
تصویر حضور بانوی قایقران گیلانی در مسابقات انتخابی المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مرتضی ورزلدوست روز شنبه افزود: مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا در رشته روئینگ از روز ۱۵ اردبیهشت ماه به مدت سه روز و با حضور زبده ترین ورزشکاران قاره کهن در ژاپن برگزار می‌شود که نازنین ملایی از گیلان نیز در روئینگ تک نفره سنگین وزن، در این رقابت ها حضور می یابد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات جنبه انتخابی المپیک رشته روئینگ در قاره آسیا و اقیانوسیه را دارد که امیدواریم نازنین ملایی ملی پوش شایسته استان گیلان در این دوره از رقابت ها بدرخشد و در نهایت مقام ارزنده ای را کسب کند.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون آرمین هادی پور در رشته تکواندو، نازنین ملایی در رشته کاراته و محمد رهبری در رشته شمشیربازی از استان گیلان جواز حضور در رقابت های المپیک توکیو را کسب کردند.

نازنین ملایی قایقران گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد، این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می توان به کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیا و همچنین دو مدال نقره و برنز بازی های آسیایی اشاره کرد.

روئینگ نوعی قایقرانی و یک رشته ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت می‌پردازند. قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.

منبع: ایرنا

285956