یک‌ هزار و ۵۳ پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی به ثبت رسید

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۳ فقره پرونده قاچاق کالا با نظارت دقیق و مستمر پارسال در این استان به ثبت رسید.
تصویر یک‌ هزار و ۵۳ پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی به ثبت رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، امیر محمد پور روز شنبه افزود: این کالاهای قاچاق از سوی دستگاه های نظارتی از قبیل نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به اداره کل اموال تملیکی استان تحویل و یک هزار و ۵۳ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

‌وی ادامه داد: انواع لوازم خانگی، پارچه، پوشاک، مواد غذایی، نوشت افزار و لوازم یدکی خودرو مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده استان مرکزی در سال جاری است که از سوی اداره کل گمرکات این استان ۲۱۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا در این نهاد به دستگاه قضایی ارجاع داده شده و پس از بررسی و تشکیل دادگاه تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

محمدپور اظهار داشت: پرونده‌ کالاهای قاچاق استان مرکزی در سال ۹۹ از نظر تعداد تشکیل پرونده‌ها ۱۸ درصد و به لحاظ ارزش مالی مجموع پرونده‌ها نیز بیش از ۱۵۶ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.

وی اضافه کرد: شماری از پرونده‌های موسوم به قاچاق کالا بعد از بررسی دستگاه قضایی و ارایه عدله قانع‌کننده از سوی متهمان از زمره قاچاق خارج و اموال توقیف شده به افراد بازگردانده می‌شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

285868