لایو اینستاگرام به کلاب هاوس شبیه می‌شود

فیس بوک اعلام کرد که قصد دارد با اضافه کردن چند قابلیت جدید بخش لایو اینستاگرام را شبیه به کلاب هاوس کند.

تصویر لایو اینستاگرام به کلاب هاوس شبیه می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از زمان در دسترس قرار گرفتن شبکه اجتماعی کلاب هاوس تاکنون، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توئیتر و حتی پیام رسان تلگرام قابلیتی برای رقابت با این شبکه اجتماعی عرضه کرده‌اند تا از کوچ کردن کاربرانشان به این شبکه اجتماعی جلوگیری کنند. به تازگی نیز اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت فیس بوک قصد دارد در جدیدترین اقدام خود کاری کند که اینستاگرام نیز تا حدودی شبیه به کلاب هاوس شود. شرکت فیس بوک در این باره اعلام کرد که ویژگی جدیدی را به بخش لایو شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه خواهد کرد که به کاربران امکان بی صدا کردن و خاموش کردن میکروفن و دوربین آن‌ها در هنگام یک ویدئوی لایو را می‌دهد.

بخش لایو اینستاگرام

هدف فیس بوک از تغییر در بخش لایو اینستاگرام

اینستاگرام درباره این موضوع گفت که هدف اصلی از اضافه کردن این ویژگی بهبود رابط کاربری و افزایش رضایت کاربران این شبکه اجتماعی است و این در حالی است که فیس بوک عملا کاربران را تشویق به برگزاری لایوهای چند نفره برای بحث‌های گوناگون می‌کند و انتظار می‌رود در آینده نیز تعداد افرادی که امکان برگزاری لایو با آن‌ها وجود دارد، افزایش پیدا کند. فیس بوک به طور رسمی اعلام نکرده که قصد دارد با این کار با شبکه اجتماعی کلاب هاوس رقابت کند اما این ویژگی به طور مستقیم برای رقابت با کلاب هاوس طراحی شده است.

از دیگر دلایل فیس بوک برای اضافه کردن این قابلیت می‌توان به مواردی مانند حضور افراد در مراکز شلوغ که سر و صدای زیادی دارند و امکان باز نگه داشتن میکروفن خود ندارند یا محل‌هایی که امکان باز نگه داشتن دوربین وجود ندارد اشاره کرد. طبق اعلام اینستاگرام در زمان عرضه این قابلیت آن‌ را در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد داد، اما پس از مدتی امکان بستن میکروفن و دوربین به مدیران لایو داده خواهد شد. قرار است این قابلیت در روزهای آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

285824