سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان خبر داد:

آغاز اجرای طرح پیشگیری از سرطان روده

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان از آغاز اجرای طرح پیشگیری و بیماریابی سرطان روده در همدان خبر داد.
تصویر آغاز اجرای طرح پیشگیری از سرطان روده

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حسن عروتی موفق سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان در خصوص آغاز اجرای طرح پیشگیری از سرطان روده اظهار کرد: در این طرح، بیمه شدگان تامین اجتماعی بالای ۵۰ سال که بنا به هر علتی، نسبت به دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، علاوه بر اخذ خدمات درمانی لازم، از لحاظ سرطان روده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این بیماران با مراجعه به درمانگاه عمومی و اخذ نوبت از منشی و نیز ثبت مشخصات و تکمیل فرم مربوطه، توسط پزشک عمومی درمانگاه ویزیت می‌شوند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه در این طرح برای تمام بیماران مراجعه‌کننده، آزمایش خون مخفی در مدفوع، به روش ایمونولوژیک گرفته می‌شود گفت: بعد از آماده شدن نتیجه تست، بیمار با در دست داشتن جواب آزمایش، توسط پزشک عمومی درمانگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت جواب آزمایش خون مخفی در مدفوع مثبت، بیمار از طریق سیستم نوبت‌گیری الکترونیک به متخصص داخلی ارجاع داده می‌شود.

عروتی موفق خاطرنشان کرد: در توزیع بیماران بر اساس مناطق جغرافیایی در مراکز فاقد متخصص داخلی، بیماران شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و ملایر به بیمارستان غرضی ملایر و بیماران شهرستان‌های رزن، اسدآباد و همدان به بیمارستان آتیه همدان ارجاع داده می‌شوند.

285809