رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان:

4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان علیه «ملخ بومی» سمپاشی شد

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: مسئله ای که کردستان با آن روبرو است، ملخ بومی می‌باشد که تمام تلاشها برای مبارزه با این آفت در مزارع شهرستانهای غربی این استان انجام گرفته که در این راستا بیش از 4 هزار هکتار از این اراضی سمپاشی شده است.

تصویر 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان علیه «ملخ بومی» سمپاشی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان امروز در جلسه با مدیر مبارزه با آفات سازمان نباتات وزارت جهاد کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزاری شد، اظهار داشت: خوشبختانه توانسته‌ایم که امکانات مورد نیاز برای مبارزه با آفات مزارع کشاورزی در استان کردستان را آماده نماییم.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه مزارع کشاورزی این استان به صورت دائم رصد می‌شود، گفت: براساس آخرین آمار موجود تاکنون بیش از 153 هزار هکتار از مزارع کشاورزی کردستان علیه سِن مادر سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سمپاشی علیه سن مادر در کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 1.5 برابری داشته است، تاکید کرد: به صورت آماری می‌توان گفت که نزدیک به 127 هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان کردستان که به کشت گندم و جو اختصاص یافته، سمپاشی لازم در آنها برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز انجام گرفته است.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مسئله دیگری که استان با آن روبرو است، ملخ بومی می‌باشد که تمام تلاشها برای مبارزه با این آفت در مزارع شهرستانهای غربی کردستان انجام گرفته است که در این راستا بیش از 4 هزار هکتار از این اراضی سمپاشی شده است.

در ادامه این نشست، سعید معین؛ مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در سخنانی تاکید کرد: شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار حساس و کلیدی است، بنابراین باید تمام کارهای مورد نیاز در این باره به خوبی و دقت انجام شود.

معین در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی از مشکلات کشاورزی در سالجاری، مسئله کاهش شدید بارش‌ها در سطح کشور حتی در استانهای شمالی است، بنابراین باید در سریعترین زمان ممکن با انجام سمپاشی از تخم‌ریزی سِن مادر در مزارع پیشگیری کنیم.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

285715