سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

طارم بهترین میزبان باران بهاری شد

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از بارش بیشترین بارش باران با ۷/۷ میلیمتر در آببر مرکز شهرستان طارم طی روز گذشته خبر داد.

تصویر طارم بهترین میزبان باران بهاری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی با بیان اینکه بارندگی بعداز ظهر روز چهارشنبه در این استان اتفاق افتاد، افزود: میزان بارش ها در خرمدره ۴/۹ میلیمتر، خدابنده ۴ میلیمتر، ابهر ۳ میلیمتر به ثبت رسید و زنجان و ماهنشان نیز با سه دهم میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشتند.

وی، اظهار داشت: امروز بعدازظهر نیز آسمان زنجان با افزایش موقت ابر و وزش باد و بارش های محلی و خفیف مواجه خواهد شد و از فردا نیز سامانه بارشی جدید وارد منطقه و استان خواهد شد.

صرفی با بیان اینکه روز جمعه بارش ها بیشتر به شکل پراکنده خواهد بود، افزود: روز شنبه و یکشنبه بارش ها تقویت شده و وزش باد نسبتا شدید و همچنین شدید لحظه ای را خواهیم داشت و دوشنبه نیز بارندگی ادامه یافته و پیش بینی می شود در این روز از هفته میزان دما در مناطق سردسیر استان نیز به صفر برسد.

کارشناس هواشناسی استان زنجان، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با ۱+ درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما در سطح این استان را داشتند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

285704

مطالب مرتبط