استاندار:

زنجان در طرح اقدام ملی مسکن صدرنشین شد

استاندار زنجان از کسب رتبه برتر استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در زمینه واریزی‌های مردم و روند پیشرفت کار، خبر داد.

تصویر زنجان در طرح اقدام ملی مسکن صدرنشین شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حقیقی استاندار زنجان با اشاره به امتیازهای زنجان در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان ۵ برابر سرانه‌ جمعیت مجوز ساخت مسکن گرفته و از لحاظ پیشرفت کار و واریز مبالغ مردمی نیز رتبه برتر کشوری را دارد.

او افزود: در حال حاضر مسکن‌هایی داریم که اگر چه به صورت قانونی ساخته شده‌اند، اما از واحد‌های ضروری همچون مدرسه، مسجد، درمانگاه و مانند آن بی بهره هستند.

حقیقی با اشاره به اینکه همه تلاشمان را برای پیشرفت کار در مسکن ملی به کار بسته ایم تا همه جوانب همزمان انجام گیرد، ادامه داد: علاوه بر ایجاد ستاد تسهیل در روند اجرای مسکن ملی، چهار کمیته هم تشکیل داده‌ایم تا این کمیته‌ها پیش بینی‌های لازم را انجام و تدابیر مربوطه را بیندیشند.

استاندار زنجان گفت: در نقشه‌های ارائه شده برای مسکن ملی همه مشکلات موجود در مسکن‌های ساخته شده در گذشته رفع شده که این امر نتیجه کار میدانی همان چهار کمیته است.

او افزود: تاکید داریم زمانی که مسکن به متقاضیان واگذار می شود، موضوعاتی مثل مسجد، درمانگاه و مدرسه در آن منطقه حل شده باشد.

استاندار زنجان اقدام ملی مسکن را طرحی بسیار بزرگ و مهم خواند و افزود: اختصاص زمین ۲۰۰ متری برای بیش از چهارهزار و ۶۰۰ واحد، یک ارزش است و علاوه بر آن تلاش می‌کنیم تسهیلاتی هم که داده می‌شود را به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

او گفت: با این اقدامات هم حجم بسیار گسترده منابع مالی در چرخه فعال و هم حجم گسترده اشتغال در این حوزه در استان ما در حال انجام است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در هدف‌گذاری مسکن ملی استان زنجان پیشرفت خوبی حاصل شده است، افزود: تعهد و هدفگذاری انجام شده برای ما در سطح ملی، این است که باید در طول ۲ سال پروژه را به سرانجام رسانده و به متقاضیان واگذار کنیم.

او ادامه داد: امید دارم که بخشی از این تعهد را در کمتر از ۲ سال انجام دهیم و حتی بخش کوچکی از آن در حد ۳۰ تا ۴۰ واحد را به صورت نوبرانه در ۶ ماهه دوم امسال واگذار کنیم تا باب شود که تعدادی از واحد‌ها را هم تا قبل از پایان امسال واگذار کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

285666