رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خبر داد:

مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته صعودی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از مراجعه ی زیاد به مراکز ۱۶ ساعته، مراکز درمانی و مطب‌ها خبر داد و گفت: با ادامه رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت محدودیت ها، این روند رو خواهد رفت.

تصویر مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته صعودی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان، در روزهای گذشته از وضعیت قرمز خارج شدند افزود: بر این اساس وضعیت کرونایی ایجرود زرد و طارم و ماهنشان نارنجی شده است اما مابقی شهرها همچنان قرمز هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و اقدامات و نظارت‌های جدی، تا هفته بعد روند کاهشی، هم در موارد بستری و هم سرپایی به وقوع بپیوندد که تحقق این مهم خدمات رسانی به بیماران را بیش از گذشته هموار می‌کند.

این مسوول ادامه داد: برخی بیماران کرونایی نیازمند بستری به مدت هفت روز در بیمارستان ها هستند که این موجب حالت تجمعی در بیمارستان ها می شود و همین روند تکمیل خدمات درمانی خاص از قبیل بخش ـ آی سی یو را مضاعف تر می کند.

وی اظهار داشت: به رغم اینکه در ۲ هفته گذشته، بیش از ۳۵ آی سی یو آماده شده و درحال بهره‌ برداری است، اما همچنان تعدای بیمار در انتظار دریافت خدمات لازم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زمانی که می‌گویند فردی نیاز به خدمات آی سی یو دارد، بخاطر انجام مراقبت خاص‌تر است و معنی این گفته، این نیست که بیرون از آی سی یو مراقبت انجام نمی‌گیرد چراکه در بخش هم مراقبت‌های لازم وجود دارد، ولی دراین بخش تخصصی افراد ورزیده با تعداد بیشتری حضور دارند.

قزلباش با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست‌های سریع تغییر نکرده است گفت: تست سریع در مراکز متناسب با شرایط بیمار انجام می‌گیرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: خوشبختانه میزان ابتلا، مرگ و میر و علامت‌دار شدن بیماری در سنین زیر ۱۸ سال کم بوده، هر چند در موج‌های اخیر درصدی افزایشی وجود داشت. اما در زنجان این درصد هم خیلی معنی‌دار نبوده که امیدواریم با امکاناتی که فراهم شده، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش برود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد، بدون هماهنگی از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی، جهت واکسیناسیون، خودداری کنند و در این راستا، براساس سامانه سیب و اولویت‌های تعیین شده، طی تماس با افراد، مراکز مورد نظر جهت حضور، اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

285651