معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

وضعیت کرونایی سه شهر استان زنجان قرمز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سه شهر زنجان، ابهر و خرمدره به علت افزایش میزان بستری های کرونایی وارد وضعیت قرمز شد و در حال حاضر دیگر شهرهای این استان در وضعیت زرد قرار دارند.
تصویر وضعیت کرونایی سه شهر استان زنجان قرمز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمد رضا صائینی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری شدند که این روند به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش ترددها رخ داده است.

وی با بیان اینکه کرونای جهش یافته یافته در همه شهرستان ها در حال چرخش است اضافه کرد: میزان بستری و موارد سرپایی نیز بیش از حد تصورات، سیر صعودی دارد و ادامه همین روند وضعیت فاجعه باری را رقم خواهد زد.

این مسوول در خصوص ویروس جهش یافته ادامه داد: میزان کشندگی و انتقال افزایش پیدا کرده است و حتی افراد جوان و نوجوان و کودکان را نیز گرفتار کرده و از طرفی، گیرایی ویروس به ۱۷۰ درصد رسیده است همچنین میزان مرگ و میر نیز افزایش دارد.

وی اظهار داشت: ۲۴ مرکز ۱۶ ساعته (منتخب کووید-۱۹) در استان فعال است و طبق مصوبه ستاد استانی کرونا بیمارستان امام حسین(ع) و امید ابهر به این مراکز اضافه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افرادی که علایم مشکوکی در خود مشاهده می کنند به مراکز ۱۶ ساعته نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند و پزشک مستقر در این مراکز در صورت نیاز به بستری و قرنطینه شدن شدن فرد تشخیص می دهد و یا به صورت سرپایی درمان می شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت و توجه شهروندان به موارد بهداشتی در اولویت کنترل و مهار ویروس کرونا است گفت: با گذشت زمان رعایت ها بین مردم کمرنگ شده و نقش رسانه‌ها در این مقطع این است که حساسیت موضوع و خطر را در بین مردم و شرایط ویژه ویروس جهش یافته را متذکر شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد: عادی سازی بیماری در بین عموم خطر بزرگی بوده و در این میان با توجه به شرایط خاص کرونایی استان همکاری های بین بخشی برای انجام برنامه های این بخش به ویژه اعمال محدودیت های بیشتر، بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد.

منبع: ایرنا

280405