مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد:

دردسرهای فرزند خواندگی غیرقانونی/۳۴خانوار یزدی دارای ۴فرزند معلول هستند

مدیرکل بهزیستی استان یزد فرزند خواندگی از روش های غیرقانونی دردسر ساز را برای خانواده ها دردسر ساز خواند.
تصویر دردسرهای فرزند خواندگی غیرقانونی/۳۴خانوار یزدی دارای ۴فرزند معلول هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی‌محمد عطابخش عصر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی را مهمترین هدف سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در زمینه پیشگیری از معلولیت طرح‌هایی پیش‌بینی‌شده که البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم تا فعالیت‌هابدون مشکل انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه از غربالگری 99.4 درصدی متولدین یزدی خبر داد و گفت: در طرح غربالگری نوزادان و شیرخواران 17 هزار و 500 نوزاد غربال شدند که از این تعداد 43 نوزاد با انواع مشکل شنوایی شناسایی شدند.

عطابخش با بیان اینکه 36 هزار و 500 کودک 3 تا 6 سال در طرح تنبلی چشم در استان یزد پایش شدند اظهار داشت: از این تعداد 186 کودک با مشکلات تنبلی چشم شناسایی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح اختلالات ژنتیکی اذعان داشت: 11 مرکز فعال در این زمینه وجود دارند که 4هزار و 528 مشاوره ژنتیک را در سال گذشته ارائه دادند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در سال98 ، 40 مورد و سال99 ، 45 مورد سقط‌جنین قانونی در استان یزد با مجوز پزشکی قانونی انجام شده که از معلولیت تعداد قابل‌توجهی جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: در استان 34 خانواده دارای 4 و 94 خانواده دارای 3 معلول داشتیم و برای این افراد 903 آزمایش ژنتیک با بیش از 2 میلیارد تومان انجام شده که این هزینه را بهزیستی متقبل شده است.

عطابخش تعداد تماس‌گیرندگان سال 99 با اورژانس اجتماعی در استان را بیش از 7هزار مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد تماس گرفته‌شده، 4هزار و 98 مداخله صورت گرفته و از این تعداد 2 هزار و 500 تشکیل پرونده صورت گرفته است. آسیب‌هایی که در استان یزد وجود داشته از این 7هزار مورد، بیشترین مورد کودک‌آزاری که بیشتر توسط والدین دارای آسیب اجتماعی به‌ویژه اعتیاد بوده است.

وی تعداد با اشاره به وجود 28هزار معلول تحت پوشش بهزیستی یزد اعلام کرد و گفت: در استان یزد 75 مرکز فعال داریم که به 2 هزار و 760 معلول با بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه به‌صورت ماهیانه خدمات ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد فرزند خواندگی از روش های غیرقانونی را دردسر ساز برای خانواده ها برشمرد و ابراز داشت: شهروندان متقاضی فرزند به‌هیچ‌وجه بدون طی تشریفات قانونی فرزندی را تحویل نگیرند چرا که با مشکلات عدیده ای از جمله اخذ شناسنامه روبرو خواهند شد و اصولاً خریدوفروش‌های این چنینی آسیب‌های بسیار سنگینی به فرزند و خانواده‌ها وارد می‌سازد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

285589