خرید ۱۵هزار کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران

بانک مهر ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به مقابله با کووید۱۹، حدود ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی خریداری کرد و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشت.
تصویر خرید ۱۵هزار کالای تجهیزات پزشکی توسط بانک مهر ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، آئین رونمایی از مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران، حسن تلیکانی عضو هیأت مدیره این بانک، علیرضا رئیسی معاون بهداشت و سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در این مراسم اظهار کرد: با رویکردی که هیأت مدیره بانک مهر ایران داشته‌اند، این بانک از چهار سال گذشته تا کنون کارهای قابل توجهی در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. ساخت خانه بهداشت، ساخت مدرسه، پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و خرید وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم برخی از این اقدامات بوده‌اند. مهم‌ترین اقدام بانک در این حوزه سال گذشته انجام شد که بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی بود.

وی این‌طور ادامه داد: سال گذشته مصوبه مجمع عمومی بانک برای تخصیص منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد در حوزه مسئولیت اجتماعی را داشتیم که همکاری با وزارت بهداشت نیز از محل منابع حاصل از جریمه دیرکرد بوده است. تصمیم گرفتیم در حد مقدورات خود در حوزه کرونا کاری انجام دهیم. بر همین اساس ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی خریداری و در ۳۱ استان کشور توزیع شده است. ما اقدامات خود را تا جایی که همه‌گیری بیماری کووید۱۹ تمام شود، ادامه خواهیم داد.

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان

اکبری همچنین اظهار کرد: بسیاری از کادر بهداشت و درمان کشور درگیر این بیماری شده‌اند و ممکن است مشکلات مختلفی پیدا کرده باشند. ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کادر بهداشت و درمان پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کادر درمان پیک چهارم همه‌گیری کووید۱۹ را پشت سر بگذاریم و گفت: تعداد زیادی از کارکنان شبکه بانکی نیز درگیر این بیماری شده و بعضاً شهید شده‌اند. امیدواریم اقدام بانک مهر ایران کمکی به کادر درمان باشد.

اهمیت پیشگیری نسبت به درمان

رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: رویکردی که بانک مهر ایران دارد، بسیار قابل ستایش است. اگر از من بپرسید بهترین راه حل مبارزه با کووید۱۹ چیست، می‌گویم داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است. مسئولیت فردی این است که افراد مبتلا در خانه بنشینند. مسئولیت‌های اجتماعی نیز اهمیت خود را دارد و باید در کنار این موضوع در نظر گرفته شود.

وی این‌طور ادامه داد: باید از بانک مهر ایران تشکر کرد که در سالروز ولادت کریم اهل بیت این کار کریمانه را انجام داده است. نیت بانک مهر ایران خیر است و امضای این تفاهم‌نامه بسیار ارزشمند است و از دکتر اکبری و همکارانشان تشکر می‌کنم.

رئیسی اظهار کرد: اکسیژن مهم‌ترین درمان برای بیمارهای کرونایی است و هنگامی که کسری اکسیژن داشته باشیم، به مشکل می‌خوریم. از این رو اینکه بانک مهر ایران کپسول‌های اکسیژن را نیز در این طرح تهیه کرده، کار ارزشمندی است. پرداخت تسهیلات از سوی این بانک به کادر بهداشت و درمان نیز انگیزه مضاعفی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری کرونا نسبت به درمان آن گفت: طرح شهید سلیمانی کار اصلی ما در حوزه پیشگیری و درمان سرپایی است. این تجهیزات یکی از موارد اصلی است که در این طرح به کمک ما می‌آید. برای نمونه دستگاه‌های کپسول اکسیژن، پالس اکسی‌متر و ضدعفونی‌کننده‌های محیط که خریداری شده بسیار ارزشمند است.
وی درباره دیگر اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت: اینکه تعدادی از خانه‌های روستایی از سوی این بانک بیمه شده نیز کار ارزشمندی است.

تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال منابع از سوی بانک مهر ایران

سیما لاری، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت دیگر سخنران این مراسم بود. لاری گفت: بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی خود نسبت به خرید تجهیزات پزشکی اقدام کرده است. این بانک فکر خردمندانه داشته که منابع جمع شده از محل جریمه دیرکر اقساط را به حوزه سلامت تخصیص داده است.

لاری اظهار کرد: بر همین اساس بانک مهر ایران ۱۳۰ میلیارد ریال برای این موضوع تخصیص داده و تجهیزات پزشکی خریداری شده را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده است. دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی‌متر اقلامی بوده‌اند که از سوی این بانک خریداری شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارکنان حوزه بهداشت و درمان گفت: ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مهر ایران به کادر بهداشت و درمان پرداخت می‌شود. از بانک مهر ایران تشکر می‌کنم و امیدوارم الگویی برای سایر بانک‌ها باشد تا به حوزه سلامت اهمیت دهند.

285585