پکن:

آمریکا با لغو تحریم ها قدم اول را بردارد

یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد: آمریکا باید گام اول در بازگشت به برجام را بردارد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند. این، کلید موفقیت مذاکرات وین است.
تصویر آمریکا با لغو تحریم ها قدم اول را بردارد

به گزارش سایت خبری پرسون، وانگ چون نماینده دائم چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام برای احیای این توافق بر اهمیت توالی بازگشت ایران و آمریکا به تعهداتشان در توافق هسته ای تاکید کرد و گفت که این مسئله در درجه اول برای "احساس عدالت" قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد که ارابه نباید عقب تر از اسب قرار گیرد.

وانگ چون افزود: این دولت سابق آمریکا بود که به طور یکجانبه از برجام خارج شد و فشار حداکثری علیه ایران اعمال کرد که منجر به بروز بحران کنونی پیرامون برنامه هسته ای ایران شد. از این رو، آمریکا ابتدا باید تمام تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران و طرف های ثالث را لغو کند. این کلید موفقیت مذاکرات وین است.

نماینده چین در سازمان های بین المللی در ادامه گفت: تمام طرف ها باید ابتدا روی این موضوع اساسی تمرکز و آن را حل وفصل کنند. به طور همزمان، کمیسیون مشترک باید چگونگی راستی آزمایی لغو تحریم ها توسط آمریکا را مورد بررسی قرار دهد.

وی درباره روند مذاکرات وین به شینهوا گفت: مذاکرات کمیسیون مشترک در مورد ازسرگیری تعهدات آمریکا و ایران وارد هفته چهارم شده است. این هفته بسیار مهم خواهد بود.

وانگ گفت که مذاکرات وین به پیشرفت های مهمی دست یافته اما هنوز برخی اختلاف اساسی وجود دارند که باید رفع شوند.

این دیپلمات چینی همچنین بیان کرد: پکن امیدوار است که تمام شرکت کنندگان در این مذاکرات به روند کنونی رایزنی ها در وین ادامه دهند، به مسیر درست و اتفاق نظر به دست آمده، پایبند باشند و به شکلی خستگی ناپذیر برای رسیدن به هدف اصلی مذاکرات تلاش کنند.

285465