نوسازی مسیرهای دسترسی 67 روستا در قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در دولت تدبیر و امید نوسازی محورهای مواصلاتی جزیره قشم با مساحت بیش از یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع برای ارتباط مناسب ۶۷ روستا آغاز شد و این امر ادامه دارد.
تصویر نوسازی مسیرهای دسترسی 67 روستا در قشم

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، محرم بهاروند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای زیرسازی، آسفالت و تهیه و نصب علایم و تجهیزات قطعه یک بزرگراه مرکزی درگهان – فرودگاه به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال یکی از مهمترین طرح‌های این امر به حساب می‌آید که به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: اجرای زیرسازی قطعه ۲ این بزرگراه شامل ۱۰ کیلومتر هم اکنون پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد و اجرای زیرسازی قطعه ۳ نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به عملیات اجرایی قطعه ۳ بزرگراه خلیج فارس تصریح کرد: این طرح نیز به طول ۷.۸ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: بلوار ساحلی با نام هرمز به طول ۱.۶ کیلومتر شامل اجرای راه و احداث موج شکن در سه مرحله از سال ۱۳۹۲ آغاز و با اعتبار ۳۳۵ میلیار ریال به بهره‌برداری رسید.

بهاروند بهسازی بزرگراه‌ها در کنار ساخت جاده‌های جدید را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: ساماندهی گاردریل‌های بزرگراهی شامل جمع‌آوری و تعویض گاردیل‌های فرسوده و خط‌کشی جاده‌ها با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال هم اکنون در حال انجام است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: اجرای عملیات روکش و بهسازی آسفالت جاده‌های اصلی و روستایی غرب جزیره قشم به طول ۱۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۸۷ میلیار ریال از جمله اقدامات این سازمان به شمار می‌رود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: عملیات بهسازی جاده‌های اصلی و رفع نقاط حادثه خیز برون شهری به منظورحفظ جان شهروندان و گردشگران نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص تقاطع همسطح درگهان به اسکله لافت، بلوار کاوه به طرف درگهان –لافت، محور فرودگاه بین المللی به درگهان با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال تاکنون اصلاح شده است.

بهاروند بیان کرد: احداث بلوارهای رَمچاه – هُلُر، گیاهدان – درگهان، بلوار مرکزی طُولا، دِفاری، درگهان با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال و در قالب ۵ قرارداد در مجموع به طول ۲۲ کیلومتر در حال ساخت است.

وی بهسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی نقاط گردشگری جزیره را از سایر اقدامات این سازمان عنوان کرد و افزود: مسیر دسترسی تنگه چاهکُوه، اسکله کَندالو، جاده جنوبی دِیرِستان به طول ۶ کیلومتر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال نیز در دولت دوازدهم به سرانجام رسید.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: جدول‌گذاری، آسفالت معابر و شهرک‌های مسکونی شهر قشم نیز به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار۲۶۰ میلیارد ریال در چند مرحله انجام شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

285258