الزام شرکت های حوزه رمزارز ایرلندی به پیروی از قوانین منع پولشویی!

اکنون فعالیت یک شرکت مربوط به حوزه رمزنگاری، بدون ثبت نام در بانک مرکزی ایرلند، یک جرم کیفری محسوب میشود.

تصویر الزام شرکت های حوزه رمزارز ایرلندی به پیروی از قوانین منع پولشویی!

به گزارش سایت خبری پرسون، مشاغل مربوط به حوزه رمزنگاری ایرلند، برای اولین بار تحت نظارت قانونی قرار گرفته اند. شرکت های دارایی دیجیتال محلی، اکنون با دستورالعمل های مبارزه با پولشویی که توسط اتحادیه اروپا ارائه شده، تحت بررسی و نظارت قرار میگیرند.

پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا یا AMLD5 ، از طریق قانون کیفری پولشویی پول و تأمین مالی تروریسم سال 2021، در 23 آوریل(3 اردیبهشت) به قانون ایرلند منتقل شد.

این قانون به این هدف است که شرکت هایی را که با دارایی های رمزنگاری شده و ارائه دهندگان کیف پول، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی یا VASPs و مشاغل سرویس دهنده VASPS ،کار می کنند ، مطابق با استانداردهای قانونی و نظارتی شرکت های مالی اصلی را رعایت کنند.

شرکت های VASP ایرلندی، باید در عرض سه ماه آینده در بانک مرکزی ایرلند ثبت نام کنند و اقدامات لازم را بر روی مشتریان خود انجام دهند. این اقدامات عبارتند از شناسایی ، حسابداری مربوط به مبداء و مقصد دارایی های رمزنگاری شده آنها و گزارش فعالیت های مشکوک مالی.

عدم تنظیم مقررات در ایرلند، به معامله گران اجازه می داد تا به طور ناشناس در دارایی های رمزنگاری سرمایه گذاری کنند و این ممکن است تنها آغازی برای تنظیم مقررات برای حوزه ارزهای رمزنگاری شده در ایرلند و تمام VASP ها که در سراسر جهان سرویس میدهند، باشد و کشورهای اروپایی انتظار دارند تا 3 ژوئن(13 خرداد)، ششمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا نیز تنظیم شود. 6AMLD درخواست میکند که تمام سرویس های VASP با مشتریان اروپایی،برای ثبت نام در مقامات اتحادیه اروپا اقدام کنند و به شرایط سختگیرانه گزارش، پاسخگو باشند.

برخلاف AMLD5 ، دستورالعمل های به روز شده به مقامات اروپایی توانایی مجازات نه فقط کارمندان خاطی، بلکه شرکت ها و نهادهای حقوقی مرتبط را می دهد. سرویس های VASP ،در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها، ممکن است با جریمه های سنگین یا حتی تعطیلی روبرو شود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

285189