ویس‌کرمی مطرح کرد؛

نبود نظارت و بی‌اعتقادی برخی مدیران؛ دلیل اجرای نامناسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد نبودن برخی مدیران به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین نبود نظارت مجلس را از دلایل اجرا نشدن سند یاد شده عنوان کرد.
تصویر نبود نظارت و بی‌اعتقادی برخی مدیران؛ دلیل اجرای نامناسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون،سید مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از اسناد مترقی کشور معرفی کرد و گفت: این سند باید چراغ راه و راهنمای آموزش و پرورش ما در سال‌های اخیر قرار می‌گرفت که به هر دلیل این کار صورت نگرفته است. یکی از دلایل آن شاید معتقد نبودن برخی مدیران به این سند بوده است، زیرا کسی که باور به کاری نداشته باشد، آن را انجام نمی‌دهد. به علاوه نبود نظارت جدی از دلایل دیگر اجرای ناقص این سند است، اگرچه یکی از وظایف جدی مجلس و کمیسیون آموزش نظارت بر قانون وضع شده است.

وی تأکید کرد: سند تحول بنیادین باید به صورت اجرایی و آیین نامه‌ای در بیاید و قوانین متناسب با آن هم تصویب شود. مجلس شورای اسلامی که اخیراً مسئولیت کودکان تا ۷ سال را به جای بهزیستی به آموزش و پرورش داد، یک قدم جدی در مسیر اجرای سند مذکور برداشت. از سویی باید به سمت درس، آزمون‌ها، کنکور، سنجش و پذیرش متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رفت، اما وضعیت بسیاری از اینها هنوز با اهداف فاصله دارد و قابل قبول نیست.

ویس کرمی تصریح کرد: اخیراً تلاش‌ها و تحرکاتی برای اجرای مناسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال انجام است که وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرده مقید به اجرای آن است و گام هایی هم برداشته‌اند. کمیسیون آموزش مجلس مصمم به اجرای این سند است تا زمینه‌های لازم یا قوانین لازم برای اجرای آن را مصوب کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه آیا سند تحول نیازمند تغییر است؟ گفت: این سند هنوز امتحان خود را پس نداده است، هر قانون بشری نیاز به تغییر، تحول و اصلاحاتی دارد که به طور مشخص برای این سند هم باید اجرا شود و در راهکارها، آیین‌نامه‌ها و جزئیات عملکرد باید این کار را انجام دهیم. برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم پس از سال‌ها پایش، نیاز به بازنگری آن مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد که این سند با هزاران ساعت نفر-کار آماده شده و دست‌ندرکاران آن تلاش کردند مبتنی بر عقاید، آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور تدوین شود.

285184