معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز:

روحانیون به کمک افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان روستایی می آیند

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در طرح 313 روحانیون در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.
تصویر روحانیون به کمک افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان روستایی می آیند

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، رضا البرزی خاطرنشان کرد: طرح ۳۱۳ برای همکاری مشترک با حوزه علمیه برای ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای این استان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت ۱۵ ماه برای روستاهای منتخب دارای روحانی طرح هجرت عملیاتی شده و علاوه بر رویکرد فرهنگی، گامی نو برای خدمت‌رسانی کمیته امداد به مددجویان روستایی به‌منظور افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان است .

این مسئول افزود: در این طرح روحانیون منتخب حوزه علمیه در روستاها حضور یافته و در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.


البرزی تصریح کرد: این حرکت جهادی، همت، سلامت و توانمندسازی در مسیر فرایند بهبود همه‌جانبه برای افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان است .


وی اشاره ای به مزیت های این طرح داشت و عنوان کرد: پشتیبانی و حمایت از مشاغل ایجاد شده در راستای مثمر ثمر واقع‌شدن آن‌ها و همچنین شناسایی افراد جدید و مستعد اشتغال که تاکنون موفق به دریافت وام اشتغال نشده‌اند، پیگیری مسکن فرسوده خانوارها برای تبدیل به واحد مسکونی مهندسی ساز، ایجاد اشتغال و امثال آن از جمله مزیت‌های اجرای این طرح در استان البرز است.

البرزی در پایان بیان داشت: اکنون این طرح به طور آزمایشی در پنج روستای این استان اجرایی شده و مراکز نیکوکاری برای رفع مشکل روستاییان هم‌افزا شدند و به زودی در کل روستاهای استان البرز تصمیم داده می شود.

285150