رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی طی سال گذشته در خوی/ ایجاد اشتغال برای 330 نفر

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی از بهره‌برداری 10 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و 200 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 330 نفر با همت بخش خصوصی طی سال گذشته در شهرستان خوی خبر داد.
تصویر بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی طی سال گذشته در خوی/ ایجاد اشتغال برای 330 نفر

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، امیر جعفری اظهار داشت: طی سال گذشته با تلاش و همت بخش خصوصی، ۱۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۳۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۱ فقره جواز تأسیس نیز برای اجرای طرح‌های صنعتی در این شهرستان با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۷۵ نفر صادر شده که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۴۰ درصدی در این حوزه برخوردار هستیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با بیان اینکه در حوزه معادن نیز ۵۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در خوی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: برای راه‌اندازی و فعالیت این معادن، ۲۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام که در این معادن ۵۲۳ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

جعفری اضافه کرد: از معادن این شهرستان، سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۲۳ تن انواع مواد معدنی استخراج می‌شود که در سال گذشته چهار معدن راکد نیز به چرخه تولید و استخراج بازگردانی شد.

خاطر نشان می‌شود آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد و خوی از شهرستان‌های بزرگ آذربایجان‌غربی در شمال استان و دومین شهر پرجمعیت استان پس از ارومیه است.

انتهای پیام/

285140