تداوم اجرای طرح درمانگاه‌های سرپایی در تهران

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۲ هزار و ۴۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های موجود در استان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خواست داشتند با تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها طرح درمانگاه‌های سرپایی تداوم یابد. در صورت تحقق این طرح بار پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها به حداقل می‌رسد.
تصویر تداوم اجرای طرح درمانگاه‌های سرپایی در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارداشت: با توجه به اینکه خط تلفنی ۶۰۷۰ برای هدایت، ساماندهی و آموزش کسانیکه دچار بیماری کرونا شده اند، راه اندازی شده است، بنا شد مخابرات خط را دوطرفه کند تا از آن طرف نیز این ارتباط برقرار شود.

وی افزود: به دلیل عدم تکمیل سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت همشهریان در استان تهران در دسترس نبود. بنا شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به دریافت آمار سنی آحاد جامعه به طور مثال گرو سنی ۷۰ سال به بالا کمک کند و اطلاعات این افراد را در اختیار قرار دهند تا کمیته واکسیناسیون استان نسبت به انجام واکسیناسیون آن‌ها اقدام کند.

استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود با کمبود انررژی در کل کشور مواجه شویم، یا دعوت از روسای سازمان‌های برق شهر تهران و شهرستان‌های تابعه خواستیم این اطمینان را حاصل کنیم که برق پایدار برای بیمارستان‌های استان داشته باشیم و در هیچ زمانی با خاموشی برق در بمارستان‌ها مواجه نشویم.

وی افزود: مقررشد کمیته‌ای متشکل از دفاتر فنی دانشگاه‌ها و مدیران برق راه‌های تامین برق مطمئن و پایدار را در نظر بگیرند و بیمارستان‌هایی که از ژنراتور برخوردار نیستند نسبت به نصب آن اقدام کنند.

محسنی بندپی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خواست داشتند با تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها طرح درمانگاه های سرپایی تداوم یابد. در صورت تحقق این امر بار پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها به حداقل می‌رسد.

استاندار تهران در پایان از افزایش ۲ هزار و ۴۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت های موجود قدردانی کرد.

285068

مطالب مرتبط