احتمال جاری شدن روان‌آب در سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار زرد این اداره کل گفت: از بعدازظهر دوشنبه بر شدت ناپایداری های جوی و بارش های رگباری در استان افزوده می شود و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی وجود دارد.
تصویر احتمال جاری شدن روان‌آب در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود حداقل تا پنج شنبه پیش رو بارش ها در مناطق جنوی و ارتفاعات شرقی ادامه داشته باشد.

وی افزود: برای روز دوشنبه تمرکز بارندگی ها در مناطق جنوب و ارتفاعات شرقی، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ارتفاعات شرقی و پنج شنبه ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جریان فعالیت این سامانه همرفتی انتظار می رود علاوه بر بارش های رگباری باران و احتمال رعد و برق، تندبادهای شدید و موقتی، خیزش گردوخاک و کاهش دید و وقوع صاعقه نیز روی دهد.

ملاشاهی اضافه کرد: عمده اثرات مخاطره آمیز این شرایط شامل جاری شدن روان آب و پرآب شدن مسیل‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی، صاعقه و برق گرفتگی و خیزش گردو خاک و کاهش دید افقی است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری و از رفتن به مناطق مرتفع و صعود به ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به شدت پرهیز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی انتظار می رود ناپایداری ها از روز جمعه تقویت شود اما با توجه به احتمال تغییر در مدل ها، اطلاعات دقیق تر آن در روزهای آینده اعلام می شود.

منبع:ایسنا

285005