برپایی شب‌های قدر زنجان مطابق نسخه ستاد کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه قرارگاه کرونا از چگونگی برپایی برنامه‌های شب‌های قدر در این استان خبر داد.

تصویر برپایی شب‌های قدر زنجان مطابق نسخه ستاد کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهارداشت: ماه رمضان سال گذشته وضعیت بیماری کرونا در اوج نبود اما در حال حاضر در اوج پیک‌های اول، دوم و سوم بیماری کرونا قرار داریم.

وی افزود: مساجد منتخب باید مراسم‌های شب‌های قدر را برگزار کنند و نباید از مدارس در این زمینه استفاده شود.

وی برضرورت داشتن فضای باز و رعایت فاصله دو متری در برگزاری مراسم‌ها تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما برگزاری این برنامه تنها با حضور ۳۰ نفر است.

این مسئول یادآور شد: زمان برگزاری باید تنها یک و نیم ساعت بوده و داخل مسجد و شبستان نباید تجمعی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: مراسم نماز عید فطر هم باید با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

صائینی با بیان اینکه بیماری کرونا در اوج است، ابراز کرد: برگزاری تجمعات مطلوب نیست و باید حتما پروتکل‌ها در این زمینه رعایت شود.

"مسیح‌الله سلطانی" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، در ادامه این جلسه اظهارداشت: پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر طبق دستوالعمل‌های ستاد کرونای کشور باید رعایت شود.

وی گفت: در حال حاضر تنها یک شهرستان استان زنجان در وضعیت نارنجی است و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

این مسئول بیان داشت: برنامه‌های شب‌های قدر در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در فضای باز و با جمعیت کم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهارداشت: برنامه‌های شب‌های قدر مثل سال‌ گذشته با توجه به شرایط و رنگ بندی اعلام شده در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: شرایط برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر در استان زنجان بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا فراهم می‌شود.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ مسجد در استان زنجان وجود دارد که در حال حاضر تعطیل بوده و هیئت‌های مذهبی نیز برنامه‌ای برگزار نمی‌کنند.

منبع: موج رسا

284945