معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان اعلام کرد:

چند و چون شرایط و ضوابط شب‌های قدر

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در خصوص چگونگی برگزاری مراسم شب‌های قدر در ایام کرونا خبر داد.

تصویر چند و چون شرایط و ضوابط شب‌های قدر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بابیان اینکه مراسم شب‌های قدر امسال طبق اعلام ستاد ملی کرونا با تعداد محدود، در فضای باز و حداقل زمان ممکن در استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: نظارت‌های لازم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی سختگیرانه تر از قبل انجام خواهد گرفت.

او افزود: در برگزاری مراسم قدر بایستی به عنوان یک شهروند تقید خود را نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش داده و آن را به عنوان یک الگو نهادینه کنیم.

مرادی ادامه داد: مراسم شب‌های قدر، در مساجدی که دارای فضای مناسب باز بوده و فاصله گذاری ۲ متری به دقت رعایت شود، برگزار می‌شود و تمامی هیات‌ها و مادحین وظیفه رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفظ سلامت شرکت کنندگان را بر عهده دارند.

او با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم قدر در فضای بسته ممنوع است، افزود: رعایت فاصله گذاری با تعداد افراد محدود و زمان برگزاری یک و نیم ساعته، از جمله مولفه‌های مهم این مراسم محسوب می‌شود و برای تحقق این امر مدیران دستگاه‌های متولی در این خصوص نسبت به اقناع سازی هیات‌های مذهبی و مادحین مبادرت کنند و آن‌ها نظارت لازم بر رعایت دستورالعمل ها را نیز انجام دهند.

مرادی گفت: انتظار بر این است که شبکه استانی اشراق نیز اطلاع رسانی لازم در خصوص پیگیری برنامه‌های شب قدر را انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: انتظار بر این است که آموزش و پرورش استان زنجان نیز اطلاع رسانی این مهم را از طریق فضای شاد برای دانش آموزان خانواده‌ها انجام دهد تا نسبت به فضای سازی لازم اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

285899