تحقق اجرای طرح آب رسانی؛

بنیاد علوی به داد روستاهای تشنه لب رسید

بنیاد علوی در خصوص عملیاتی کردن طرح آب رسانی به هشت روستای شهرستان زنجان یاری گر شد تا مشکلات روستائیان پیرامون این مهم رفع شود.

تصویر بنیاد علوی به داد روستاهای تشنه لب رسید

آبه گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هشت پروژه شامل مجتمع های آبرسانی به روستاهای ساری کند علیا، ساری کند سفلی، اورجک، قره آغاج علیا و قره آغاج سفلی، اوراچی، اسلام آباد و قره بلاغ در مناطق محروم و دورافتاده شهرستان زنجان با مشارکت بیناد علوی در دست اجراست و این روستاها از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

علیرضا جزءقاسمی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ها، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد علوی و نزدیک به پنج میلیارد ریال نیز توسط شرکت آبفای استان زنجان تامین شده است.

وی افزود: طرح آبرسانی به مجتمع آبرسانی ساری کند شامل احداث یک دهنه قنات، یک باب سیل بند با حجم ۵۰ متر مکعب، تکمیل و ترمیم خط انتقال قدیمی و اصلاح شبکه و خط انتقال جدید به طول ۳۵۰۰ متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان داشت: آبرسانی به روستاهای اوراچی و اسلام آباد نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل تکمیل خط انتقال، ترمیم قنات و اصلاح شبکه توزیع آب است.

جزءقاسمی ادامه داد: طرح آبرسانی به روستای قره بلاغ در بخش مرکزی شهرستان زنجان نیز شامل یک هزار و ۱۲ متر احداث شبکه توزیع آب و حوضچه مقابل مخزن بود که اجرای این پروژه به پایان رسیده است.
وی اضافه کرد: از دیگر طرح های مشارکتی با حضور بنیاد علوی جهت آبرسانی در روستاهای استان زنجان در آینده، آبرسانی به ۱۴ روستا با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال خواهد بود.

منبع: ایرنا

284906