معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

نقل رشادت غواصان دریادل زنجانی از زبان تئاتر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای خبر داد و گفت: این اقدام در راستای گرامی‌داشت ۳۵۳۵ شهید استان اجرا خواهد شد.

تصویر نقل رشادت غواصان دریادل زنجانی از زبان تئاتر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ایرج داوودبیگی در رابطه با برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای در استان زنجان، اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای با عنوان غواصان دریادل و خط‌شکن استان زنجان در راستای گرامی‌داشت ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، گرامی‌داشت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است تا هنرمندان با هنر خود ضمن گرامی‌داشت ۳۵۳۵ شهید استان و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا، ارزش‌ها، ایثار و فداکاری‌های شهدا را روی صحنه برده و به نسل جوان منتقل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای استان از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: خط‌شکنان و غواصان دریادل زنجان، دفاع‌مقدس، مدافعان حرم، مبارزه با تروریسم و فرهنگ ایثار و شهادت موضوعات در نظر گرفته شده برای این جشنواره است. البته اولویت ما و محور اصلی جشنواره نیز خط‌شکنان و غواصان دریادل استان خواهد بود.

داوودبیگی با بیان اینکه نمایش خیابانی، نمایشی است که در محیط‌های شهری مانند پارک‌ها، خیابان و میادین شهر با اصول خود برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایش خیابانی که در این جشنواره انتخاب شود، در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد که البته امیدواریم تا آن زمان شاهد شکست ویروس کرونا و بهتر شدن اوضاع باشیم تا بدون نگرانی نمایش‌ها اجرا شود، ولی در غیر این صورت، اجرای این نمایش‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به‌ صورت استانی، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای استان زنجان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره (اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن هنرهای نمایشی استان) تا اول مهرماه ارسال کنند.

منبع: ایسنا

284901