معاون سازمان آتش‌نشانی زنجان خبر داد:

خودروهای آتش‌نشانی با عمر مفید 5 سال اما قدمت 40 سال

معاون سازمان آتش‌نشانی زنجان از وجود ماشین‌آلات فرسوده در این سازمان که از سال ۶۰ خدمات رسانی کرده اند، خبر داد و گفت: این درحالی است که خودروهای آتش‌نشانی دارای عمر مفید 5 سال هستند.

تصویر خودروهای آتش‌نشانی با عمر مفید 5 سال اما قدمت 40 سال

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، بهادر امینی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته پیگیر آن بودیم، افزایش بودجه سازمان در سال جاری و تامین بخشی از نیازهای آتش نشانی بوده است.

وی با اشاره به اختصاص ۶ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی و اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه آتش نشانی گلشهر و همچنین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کنار سبزه‌میدان گفت: خرید تجهیزات آتش‌نشانی شامل لباس، تجهیزات تنفسی، سرلوله‌‎های آتش‌نشانی و خرید خودرو برای ایستگاه گلشهر خواهد بود.

معاون سازمان آتش‌نشانی زنجان افزود: علاوه بر این مقرر است در صورتی که شهرداری درآمد کافی داشته باشد، نردبان هم برای آتش‌نشانی خریداری شود که مبلغ آن ۶۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه با وجود افزایش قابل توجه بودجه آتش نشانی در سال جاری، همچنان نیازهای سازمان پابرجاست، اضافه کرد: کمبودهای آتش‌نشانی فراوان است و بودجه و مسکن برای آن بسیار کم است.

امینی به فرسوده بودن ماشین‌آلات سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه سازمان وجود ماشین‌آلات فرسوده است که از سال ۶۰ مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در حالی که عمر مفید خودروهای آتش‌نشانی پنج سال است.

معاون سازمان آتش نشانی زنجان تعداد ماشین آلات این سازمان را ۲۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد خودرو برای یک شهر ۵۰۰ هزار نفری با مناطق حاشیه‌ای و همچنین شهرک‌های صنعتی فعال بسیار کم است، کما اینکه سازمان لودر اختصاصی هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه هریک از ایستگاه‎‌های آتش‌نشانی باید چهار دستگاه خودرو داشته باشند، در حالی که روزانه سه دستگاه خودرو خراب و در حال تعمیر است، اضافه کرد: با این شرایط امکان امدادرسانی از سوی نیروها به صورت نرمال وجود ندارد.

امینی ادامه داد: متاسفانه همین کمبودها موجب شد که در حادثه خیام از ظرفیت سایر بخش‌ها هم برای اطفای حریق استفاده شود و این در واقع یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

معاون سازمان آتش نشانی زنجان دیگر کمبودهای این سازمان را نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینکه سازمان آتش نشانی ۸۵ نیروی آتش نشان کم دارد، از نظر نیروی ستادی هم با کمبود مواجه است و به جای ۴۵ نیرو فقط ۱۰ نفر در سازمان فعالیت دارند، یعنی یک نیرو، کار سه نفر را انجام می‌دهد.

منبع: فارس

284887

مطالب مرتبط