کتاب"گفتارهای آسمانی" منتشر شد

کتاب «گفتارهای آسمانی» سخنرانی‎ها و گفته‌های سردار شهید حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین(ع )در دوران جنگ تحمیلی را منتشر کرده است.
تصویر کتاب"گفتارهای آسمانی" منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، «جانمراد احمدی» نویسنده و گردآورنده متن این مجموعه دفاع مقدسی است و در جای جای نوشته‌ها، خدایی و خاکی بودن حاج حسین خندان جبهه‌ها را به تصویر کشیده است.

سردار شهید حاج حسین خرازی یکی از فرماندهان بزرگ اصفهانی دوران دفاع مقدس بود که با عشق به اهل بیت(ع) و فرهنگ دینی تربیت و پرورش یافت و در دوران انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسید.

او در عملیات‌های مختلفی همچون ثامن الائمه و طریق‌القدس خوش درخشید و در پاکسازی مناطق اشغالی از وجود دشمن بعثی و پیروزی‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس تاثیر فراوان داشت.

حسین خرازی در ۱۳۳۶ خورشیدی در یکی از محله‌های قدیمی شهر اصفهان چشم به جهان گشود و سال ۱۳۵۷ خورشیدی پس از صدور فرمان امام راحل (ره) ‌مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها وی نیز فرار کرد و به صفوف انقلابیون ملحق شد.

شهید خرازی با استعداد و هوش سرشاری که داشت، تاکتیک‌ها، فنون نظامی و شیوه فرماندهی را خیلی سریع فرا گرفت به گونه‌ای که به فرماندهی گردان ضربت سپاه سنندج منصوب شد.

بخشی از سخنان شهید

...حتماً بهشان بگوییم که به این مسائل غنائم و اینها هیچ توجهی بهش نکنند، کار خودشان را انجام بدهند و اگر ما توجه کردیم به این مسئله غنائم، این ها ما را از هدف دور می‌کند، می‌دانید که فطرت انسان فراموش‌کار است، ما یک مقدار توجه کنیم به این مسائل حین عملیات، ما را چه کار می کند! ما را از هدف اصلی و از عملیات دور می‌کند!

برادرا توکلشان به خدا باشد، به خدای منان خدایی که نه خواب می‌گیردش نه چرت می زند. خدایی که ما را در عملیات پیروز کرد، بر این خدا توکل بکنند و بدانند که ما کاری جز توکل نداریم.

یکی از برگ های زرین کارنامه این شهید والامقام عملیات غرورآفرین کربلای سه بود. این عملیات به قصد تصرف اسکله نفتی الاُمیه عراق برای ضربه زدن به صدور نفت عراق و اثبات حاکمیت ایران بر خلیج فارس صورت گرفت.

سال ۱۳۶۵ این عملیات آبی به وسیله یک گردان غواص آموزش دیده و یک گردان سوار شناور تحت امر شهید خرازی در شب و با وجود امواج سهمگین و جزر و مد شدید آب انجام شد و رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) پس از سه روز حضور در اسکله با انهدام آن به سواحل ایران بازگشتند.

گزارشی برای قیامت

فرمانده دل‌ها در یک سخنرانی حماسی همان زمان گفت: «ما آمدیم از اسلام دفاع کنیم اگر چه همه ما شهید شویم، ما نیامدیم پیروز بشویم، ما آمده‌ایم به تکلیف عمل کنیم ما همین امروز آماده ایم.»

شهید خرازی در بخشی از وصیت نامه‌اش می‌نویسد: اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟

همچنین در فراز دیگری می گوید: «شخصی هستم معتقد به انقلاب اسلامی و رهبری و ولایت امام خمینی(ره) در عصر غیبت امام زمان (عج) از مردم می‌خواهم پشتیبان ولایت فقیه باشند. راه شهیدان ما راه حق است. اول می‌خواهم که شهیدان مرا بخشیده و مرا در روز جزا شفاعت کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه دهنده راه آنان باشم. آنانی که با بودنشان و زندگی‌شان درس مقاومت و با رفتن شان درس عشق به ما آموختند.»

از جمله ویژگی‌های خوب‌ کتاب «گفتارهای آسمانی» ارایه صوتی سخنرانی‌ها همراه کتاب است که امکان بهره برداری بیشتری از این اثر را فراهم می‌کند، نحوه شکل‌گیری لشکر ۱۴ امام حسین‌(ع)، بررسی پیروزی‌ها و عملیات‌هایی مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلای سه، والفجر ۲، چهار، هشت از جمله موضوعات سخنرانی‌ها در کتاب هستند.

انتشارات ستارگان درخشان کتاب «گفتارهای آسمانی» را در ۲۷۲ صفحه چاپ و روانه بازار کتاب و مطالعه کرده است.

284841