درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به نمایندگان مجلس، خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری شد.
تصویر درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به اقدام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پیوستن به کمیسیون مقام زن ملل متحد؛ در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که منجر به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن ملل متحد شده است، نشان دهنده انحرافات عمیق از معیار های انقلاب اسلامی می‌باشد.

شاخص‌های عدالت جنسیتی ابلاغی از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ، بدون در نظر گرفتن نظر ستاد ملی زن و خانواده و خلاف نص صریح قوانین، راسا مطابق اهداف کنوانسیون‌های بین المللی ابلاغ شده است.

عضویت 4 ساله در کمیسیون مقام زن در حالی است که مسئله برابری جنسیتی مطابق با اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل ماموریت اصلی آن است، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری درسال 93 در دیدار با جمعی از بانوان برگزیده کشورفرمودند: " افرادی که مسائلی همچون برابری جنسیتی را دنبال می‌کنند، از کار خود به دلیل مفاسد آن پشیمان هستند و برابری جنسیتی خطای تفکر غرب است "؛ مصداق انحراف از موازین اسلام و انقلاب است .

اهداف این کمیسیون، قوانین مدنی و حقوق خانواده ، قوانین کیفری و قانون اساسی مغایر با آن را مورد سوال قرار می‌دهد و بر تغییر عملکرد دولت ها و فرهنگ نظام اسلامی در جهت تضمین تساوی بین زن و مرد تاکید دارد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با عضویت در این نهاد بین المللی، در جهت خلاف آرمان های جمهوری اسلامی و مغایر با اصول قانون اساسی اقدام نموده است و خانواده ایرانی را با خسارات جبران ناپذیری مواجه کرده است.

عضویت در این کمیسیون، بدون تایید مجلس شورای اسلامی مغایر با اصل 125 قانون اساسی بوده و تحقیق و تفحص از اقدامات معاونت زنان و خانواده مطابق اصل 76 از حقوق نمایندگان ملت است.

بدین وسیله اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت زنان و خانواده و استیضاح سرکار خانم ابتکار در جهت حفظ و حراست کیان خانواده و حرکت در جهت برقراری عدالت اجتماعی را خواستار است.

284820