آمریکایی‌ها باید گام نخست را بردارند

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با عباس عراقچی به منظور بررسی روند مذاکره وین،گفت: ما در این جلسه از فحوای کلام آقای عراقچی پی بردیم که آمریکایی‌ها لغو تحریم‌های موضوعی را پذیرفته‌اند.
تصویر آمریکایی‌ها باید گام نخست را بردارند

به گزارش سایت خبری پرسون، فدا حسین مالکی با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۴ امروز با حضور عباس عراقچی به منظور بررسی روند مذاکره وین آغاز شده بود، گفت: ما در این جلسه از فحوای کلام آقای عراقچی پی بردیم که آمریکایی‌ها لغو تحریم‌های موضوعی را پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های موضوعی شامل رفع تحریم از بخش نفت، بانک‌ها، کشتیرانی، اقتصاد و صنعت می‌شود، بیان داشت: با این حال آقای عراقچی اذعان داشتند که آمریکایی‌ها درباره تحریم‌های حقوق بشری مقداری حرف دارند و فعلا مشغول بحث بر روی این موضوعات هستند.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی گفت:آقای عراقچی در این جسه اذعان داشتند که نکته قابل قبولی که درباه این مذاکرات وجود دارد این است که آمریکایی‌ها باید گام نخست را بردارند و این بدین معناست که آمریکایی‌ها ابتدا باید تحریم‌ها را لغو و بشکنند و بعد از راستی آزمایی از سوی طرف ایرانی، ایران به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره بررسی موضوع فرسایشی شدن مذاکرات در این جلسه بیان داشت: ما به هیچ وجه فرسایشی شدن مذاکرات را قبول نداریم و هیچ شرط و شروطی هم از سوی آمریکا پذیرفته نیست و اینکه مذاکرات به صورت گام به گام به جلو پیش رود هم قابل قبول نیست.

284818