اختصاص یک فروند بالگرد اطفا حریق به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان ها توزیع کند، افزود: قرار است یک دستگاه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد.
تصویر اختصاص یک فروند بالگرد اطفا حریق به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان به منظور مقابله با آتش سوزی با اشاره به اینکه در قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت های خوبی‌ ایجاد شده است، افزود: هر یک از مسئولان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به آن عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش بینی شده است، تصریح کرد: وضعیت آتش سوزی های سال گذشته استان آسیب شناسی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر گشت زنی های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام های پیشگیرانه خیلی مهم است.
کلانتری با بیان اینکه راه اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین های مداربسته نیز باید استفاده‌ کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، اظهار کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدت هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، بیان کرد: بحث جنگل ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می شود.
کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی های سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی وظیفه ای همگانی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان ها توزیع کند، افزود: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.
کلانتری بر فعال شدن شهرداری ها برای مقابله با آتش سوزی ها تاکید و تصریح کرد: ۹۷ درصد عامل آتش سوزی ها انسانی است.
وی با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه ملی ما جنگل ها هستند، اظهار کرد: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ سازی مولفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه ها در این راستا استفاده شود.
کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.
وی عنوان کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسئولانه مردم به نتیجه نمی رسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر روی موضوع آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و ادامه داد: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.
کلانتری تصریح کرد: با دستگاه هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه های برتر معرفی خواهند شد.

284811