مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

پیشرفت فیزیکی مسکن محرومین ۸۳ درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از پیشرفت فیزیکی 83 درصدی مسکن محرومین در زنجان خبر داد و گفت: کمک های بلاعوض و اعطای تسهیلات در این خصوص صورت گرفته است.

تصویر پیشرفت فیزیکی مسکن محرومین ۸۳ درصد است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا خواجه ای افزود: عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین استان مرداد سال گذشته آغاز شد که در زمان حاضر یک هزار و ۱۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، تاکنون ۴۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این واحدها پرداخت شده است.

این مسوول در خصوص وضعیت بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی استان نیز گفت: از بین چهار هزارو ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی برای سه هزار و ۴۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مسوولیت احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن واگذار شده و تاکنون ۵۸۹ متقاضی واریز وجه کرده اند و ۵۳۷ پروژه نیز تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: برای تامین زمین در پروژه ۷۵ واحدی خرمدره و پروژه ۵۳۳ واحدی قیدار با مشکل مواجه هستیم که در صورت رفع آن، مشکلی در تامین مسکن نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: البته برای کسانی که واریز وجه داشتند زمین مورد نیاز تامین شده و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی از فونداسیون تا سقف پنجم دارند همچنین تامین آب پروژه آب بر و گلدشت خرمدره نیز به مساعدت مسوولان نیاز دارد.

خواجه ای خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی چهار دهه منشا خدمات فراوانی در تامین مسکن، خدمت رسانی به روستاییان و محرومیت زدایی داشته و نماد توسعه و خدمت بی منت در مناطق محروم به شمار می آید که در همه شرایط بدون وقفه کار خدمتگزاری به شریف ترین اقشار جامعه را برعهده داشته است.

منبع: ایرنا

284576

مطالب مرتبط