از سوی مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدمطرح شد؛

درخواست عدم مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها برای کرونا

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بخش کرونا در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه ایجاد شده است، گفت: از مردم تقاضا داریم به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.
تصویر درخواست عدم مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها برای کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، علی‌اصغر انجیدنی بیان کرد: هم اکنون ۵۰ بیمارستان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که به اندازه کافی تخت برای بیماران کرونایی در آنها موجود است.

وی ادامه داد: بدین منظور بیمارستان‌های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر ظرفیت خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر انجام اعمال جراحی الکتیو یا غیرضروری در بیمارستان‌ها محدود شده است و اگر نیاز باشد همه تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

دکتر انجیدنی افزود: در عین حال از مردم تقاضا داریم به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند؛ زیرا بیمارستان‌ها بیشتر برای بیمارانی است که از طریق پزشکان متخصص و مراکز درمان سرپایی ارجاع داده‌ شده‌اند. مراجعه مستقیم مردم به بیمارستان‌ها علاوه بر ایجاد ازدحام در مراکز درمانی، مخاطرات انتقال بیماری را نیز به دنبال دارد.

به گزارش وبدا، وی اظهار کرد: اولین گام تماس با سامانه ۱۹۱ است و تماس گیرندگان با علائم مشکوک از طریق مشاوره با کارشناسان به نظام ارجاع بیماران کرونایی هدایت می‌شوند.

منبع:ایسنا

284460