عملیات اجرایی چپ‌گرد غیر هم‌سطح پیامبر اعظم(ص) مشهد آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه چپ گرد غیر همسطح پیامبر اعظم (ص) آغاز شد.
تصویر عملیات اجرایی چپ‌گرد غیر هم‌سطح پیامبر اعظم(ص) مشهد آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، این پروژه که با زمان‌بندی حدود ۱۰ ماه و هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود، در کنار کاهش ترافیک باعث کاهش ۵ کیلومتری مسیر خودروهایی که قصد ورود به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از بزرگراه پیامبر اعظم(ص) دارند، خواهد شد.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم بیان کرد: دو سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به‌روزشده احداث این دوربرگردان به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت.

وی به اجرای پروژه های تعریف شده در رینگ پیرامونی شهر برای تسهیل دسترسی و روان سازی ترافیک در شبکه بزرگراهی شهر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه‌های مصوب در این محدوده به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است. خودروهایی که از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) می‌خواهند وارد بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر اضافی طی کنند که در کنار آلودگی هوا مصرف سوخت بیشتر و هدر رفت وقت را به دنبال دارد. از طرف دیگر دوربرگردان فعلی که در این بزرگراه وجود دارد سبب بروز حادثه و ترافیک زیاد می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ گرد حاج قربان در شریان ورودی شهر قراردارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم لذا تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر و ایجاد ترافیک پروژه توسط قرارگاه خاتم و به روش سگمنتال (قطعات پیش ساخته بتنی) احداث شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در برنامه عملیاتی سال ۹۷ -۱۴۰۰ شهرداری که به عنوان مانیفیست عملکرد مدیریت شهری نیز هست، ایجاد توازن میان پروژه‌های خودرومحور و انسان‌محور بود؛ لذا به دنبال این بودیم که این توازن چه به لحاظ تعداد پروژه و چه اعتبار ریالی برقرار شود؛ برهمین اساس در کنار اجرای پروژه های عمرانی بزرگ، پروژه‌های کوچک اما زیادی را در محلات اجرا و به این صورت به پروژه‌ها توازن دادیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد با بیان اینکه عملکرد شورای پنجم در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر مثال زدنی است، اظهارکرد: آنهایی که می‌خواهند به عملکرد شورای پنجم و شهرداری نقد وارد کنند، باید به عملکرد خودشان نیز نگاه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مهدی‌نیا تصریح کرد: در منطقه ۱۲، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و پروژه قطار شهری در حال انجام است و با توجه به این موارد این منطقه می‌تواند نمونه باشد .

وی به تصادفات رانندگی در محلات و مناطق شهری اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری و کاهش این تصادفات باید بتوانیم سرعت خودروها را در محله‌های مسکونی و مناطق شهری حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت نگه داریم لذا پیشنهاد می‌کنم این کار از منطقه۱۲ که تازه‌ساز است، شروع شود.

منبع: ایسنا

عکس تزئینی است

284047