میدان تره‌بار اهواز شاهد حضورپررنگ دلالان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: میوه فروش‌ها اگر نتوانند بارهای درجه یک را از میدان خریداری کنند، به خرید از دلال‌ها روی می‌آورند؛ دلال‌هایی که در میدان تره بار حضور دارند، بارهای لوکس و درجه یک را خریداری می‌کنند و بعد، منتظر خریدار می‌مانند.
تصویر میدان تره‌بار اهواز شاهد حضورپررنگ دلالان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، عبدالرضا جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مشکلات میدان تره بار اهواز، اظهار کرد: یکی از مشکلات میدان تره بار اهواز، زمان کاری میدان است که در شب از ساعت ۲۳ شروع می‌شود و تا ۱۰ صبح روز بعد ادامه دارد؛ جنس‌های لوکس و درجه یک، ساعت ۲۳ به بالاترین قیمت برای فروش می‌رسند و اغلب نیز میوه‌فروش‌های مناطق کیانپارس، زیتون و گلستان خریدار این نوع بارها هستند.

وی گفت: میوه فروش‌ها اگر نتوانند بارهای درجه یک را از میدان خریداری کنند، به خرید از دلال‌ها روی می‌آورند؛ دلال‌هایی که در میدان تره بار حضور دارند، بارهای لوکس و درجه یک را خریداری می‌کنند و بعد، منتظر خریدار می‌مانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز درباره نحوه فعالیت دلالان میوه تصریح کرد: این دلالان جای مشخصی ندارند و در زمان فروش بار خود به میوه‌فروشان، نه فاکتور به آن‌ها تحویل می‌دهند و نه به قیمت مصوب بار خود را به آن‌ها می‌فروشند.

جمالی‌پور افزود: دلالان میوه در میدان تره بار اهواز به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه جای مشخصی ندارند، اکثرا قابل شناسایی نیستند.

وی با اشاره به دلیل گران شدن اقلامی که دچار کمبود می‌شوند، گفت: زمانی که کمبود یک جنس در میدان تره بار به وجود بیاید، دلالان میوه به خرید و جمع‌آوری کالایی که دچار کمبود شده است، اقدام می‌کنند و بعد کالا را به قیمت‌های دلخواه خود به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با اشاره به عدم نظارت بر دلالان میوه، تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالای نظارت و تامین نیروی انسانی، نظارت و کنترل بر دلالان میوه در میدان تره بار اهواز صورت نمی‌گیرد و دلالان به حال خودشان رها شده‌اند؛ در یک برهه زمانی، ارگان‌های استانداری، دادستانی، سازمان میادین شهرداری، حراست دادگستری و حراست استان خوزستان پای کار آمدند و توانستند این موضوع را تا ۶۰ تا ۷۰ درصد ساماندهی کنند.

جمالی‌پور با اشاره به اوج پیک کاری دلالان میوه در میدان تره بار اهواز افزود: زمانی که میوه‌های سردرختی و نوبرانه مانند گیلاس، آلبالو و زردآلو راهی بازار می‌شوند، بیشترین میزان فعالیت دلالان میوه را شاهد هستیم.

منبع: ایسنا

284418