کارشناس مسائل منطقه؛

نشانه های ضعف رژیم صهیونیستی با انجام اقدامات خرابکارانه

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه اقدامات ایذایی و خرابکارانه رژیم صهیونیستی نشانه ضعف این رژیم است، گفت: وقتی بازیگری در سطح بین الملل، نتواند راهبرد خود را به شیوه متعارف پیش ببرد، ‌ناگزیر به سمت جنگ کثیف می‌رود، عرصه‌ای که مختص گروهک‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی است.
تصویر نشانه های ضعف رژیم صهیونیستی با انجام اقدامات خرابکارانه

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسین آجرلو» با اشاره به اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی برای اخلال در فرایند مذاکرات وین گفت: این رژیم موجودیت جمهوری اسلامی را نوعی تهدید برای خود می‌داند و به دنبال این است که ایران را در محیط منطقه ای و بین المللی و داخلی تضعیف کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی، اقدامات دیپلماتیک خود علیه ایران را گسترش داده است. این رژیم در منطقه هم به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربی است که به نوعی با جمهوری اسلامی در تعارض هستند. در سطح داخلی هم به دنبال ضربه زدن به منابع استراتژیک و زیرساختی جمهوری اسلامی است، البته عملیات محدود و کنترل شده ای را انجام می‌دهد که منجر به جنگ نشود.

وی با بیان اینکه اسراییل به دلیل ضعف، سیاست ابهام را علیه ایران در پیش گرفته، گفت: با همه این تلاش‌ها رژیم ‌صهیونیستی در عرصه دیپلماسی بین المللی و منطقه‌ای، به اهداف خود علیه ایران نرسیده و نتوانست خللی در قدرت منطقه ای ایران ایجاد کند.

آجرلو تصریح کرد: وقتی بازیگری در سطح بین الملل، نتواند راهبرد خود را به شیوه متعارف پیش ببرد، ‌ناگزیر به سمت راهبرد جنگ کثیف می‌رود، عرصه غیر معمولی که مختص گروهک‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ورود به عرصه جنگ کثیف نشانه توانمندی در عرصه بین الملل نیست و نشان دهنده ضعف ذاتی این رژیم است. کشورهایی که دارای توانمندی قوی هستند از طریق دیپلماسی و نیروی نظامی مخالفت یا دشمنی خود را نشان می‌دهند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به گمان خود یک بازیگر فعال منطقه‌ای است، اما اقدامات یک گروه کوچک تروریستی را در سطح منطقه انجام می‌دهد و از این منظر موفقیتی برای این رژیم محسوب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه این رژیم توانسته از طریق سیاسی و نظامی با کشورهای عربی مقابله کند، به صورت جدی ورود پیدا کرد و متاسفانه در این عرصه هم موفق شد اما وقتی در موضع ضعف قرار می‌گیرد به سیاست جنگ کثیف روی می‌آورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تروریسم مورد پذیرش نظام بین الملل نیست و اقدامات خرابکارانه هزینه سنگینی برای رژیم صهیونیستی در منطقه دارد و عملیات متقابل ایران به صورت دفاعی و امنیتی، موجودیت این رژیم را آسیب پذیرتر می‌کند.

آجرلو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ابزارهای مختلفی برای انتقال پیام استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اگر مقامات رسمی این رژیم اقدامات خرابکارانه خود را اعلام کنند، منجر به محکومیت‌های بین المللی خواهد شد و این رژیم در تلاش است تا در قالب نظرات کارشناسان اخبار را به نقل از منابع آگاه منتشر کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: بی‌تردید صهیونیست ها در اقدامات خرابکارانه سایت هسته ای نطنز دخیل هستند و سیاست ابهام را در این زمینه دنبال می‌کنند به دلیل اینکه همچنان واهمه و ترس جدی از قدرت جمهوری اسلامی دارند زیرا در صورت اعلام رسمی ایران واکنش متقابل انجام می‌دهد و درابعاد مختلف برای این رژیم آسیب‌زا خواهد بود.

وی یادآور شد: این رژیم سیاست های خود را با استراتژی پنهان دنبال می‌کند و این ضعف ذاتی این رژیم است وگرنه قدرت های بزرگ وقتی عملیاتی انجام می‌دهند، آشکارا موقعیت و زمان آن را اعلام می‌کنند.

آجرلو گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خللی در اراده دانشمندان هسته ای ایران برای رسیدن به اهدافشان به وجود آورد و قطعا این اقدامات وجهه بین المللی و موجودیت این رژیم را همچون گذشته ضعیف‌ترخواهد کرد.

منبع : ایرنا

284353