درپی ایجاد مصدومیت:

حسین سلطانی وزنه‌برداری زنجانی از مسابقات آسیا خط خورد

حسین سلطانی وزنه بردار در دسته 81 کیلوگرم به علت مصدوم شدن از مسابقات قهرمانی آسیا حذف شد.

تصویر حسین سلطانی وزنه‌برداری زنجانی از مسابقات آسیا خط خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا که آرنجش زیر وزنه در رفت، برای درمان راهی بیمارستان شد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است و نماینده ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم در مصاف با حریفان خود به روی تخته رفت، حسین سلطانی در این دوره از مسابقات در گروه A رقابت‌ها به مصاف حریفان خود رفت در این دسته ۹ ورزشکار حضور داشتند که ایو ژیایو از چین دارنده مدال طلا و نقره المپیک از نفرات برتر آن بود.

ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا را به خاطر مصدومیت از دست داد و راهی بیمارستان شد تا مداوا بر روی آرنج وی انجام شود.

کادر فنی برای حرکت نخست سلطانی درخواست وزنه ۱۵۶ کیلوگرم دادند که وی برای مهار آن مشکلی نداشت اما مشکلات از حرکت دوم و وزنه ۱۶۱ کیلوگرم آغاز شد.

سلطانی که با اعتماد به نفس پشت وزنه ۱۶۱ کیلوگرم قرار گرفت، نتوانست آن را مهار و با سه چراغ قرمز داوران مواجه شد، او برای مرتبه دوم این وزنه را انتخاب کرد که اوت آن با مصدمیت از ناحیه آرنج همراه شد.

رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم برای وزنه برداران چینی به مسابقه رکورد شکنی تبدیل شده بود. ابتدا ایو ژیایو با مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم در یک ضرب رکورد جهان را از آن خود کرد اما این رکورد چندان دوام نیاورد و لی دایان دیگر وزنه بردار چینی توانست با مهار ۱۷۵ کیلوگرم صاحب رکورد جدیدی شود.

سلطانی بعد از این مصدومیت از سالن مسابقات مستقیم به بیمارستان انتقال داده شد تا در رفتگی آرنج وی معالجه شود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: در حال حاضر باید ببینیم وضعیت آرنج او چگونه است، روی صحنه که آرنج او را دیدم دررفتگی شدیدی نبود و با یک حرکت ساده در مسیر خود درگرفتی آرنج را روی صحنه جا انداختم و برای درمان بعدی او را به بیمارستان فرستادیم.

داود باقری گفت: باید تصویربرداری شود تا وضعیت مفصل از نظر شکستگی و مشکلات دیگر بررسی شود، الان نمی‌توانیم قضاوت کنیم و وقتی به ایران برگشتیم، بررسی بیشتری خواهیم کرد.

منبع: فارس

284120