نهمین دوره جشنواره ادبی پوتسدام حضوری برگزار می‌شود

با وجود افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان، نهمین دوره جشنواره ادبی پوتسدام به‌صورت حضوری از اول تا ششم ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

تصویر نهمین دوره جشنواره ادبی پوتسدام حضوری برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، شهر پوتسدام مرکز ایالت براندنبورگ آلمان، امسال برای نهمین‌بار میزبان جشنواره ادبی پوتسدام می‌شود. برگزارکنندگان این جشنواره علی‌رغم تشدید بحران کرونا در آلمان تصمیم گرفته‌اند که آن را به صورت حضوری برگزار کنند و هم‌اکنون، امکان خرید بلیط‌های این دوره نیز فراهم شده است. جشنواره ادبی پوتسدام قرار است که اوایل ماه ژوئن (۱۰ روز دیگر) با رعایت مقررات بهداشتی و در فضاهایی باز و با تهویه کامل برپا شود.

در واقع دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تصمیم گرفته‌اند این‌رویداد فرهنگی در چند پارک و بنای تاریخی مانند پارک ویلن جاکوبز و شونینگن، باغ ویلای کوانت، محوطه موزه باربرینی و پارک بابلزبرگر برگزار شود. هر کدام از این پارک‌ها و بناها، میزبان یکی از رویدادهای مرتبط با جشنواره و میزگردهای ادبی خواهند شد. همچنین یکی از این اماکن نیز به بخش ادبیات کودک و نوجوان اختصاص می‌یابد.

این‌جشنواره امسال در حالی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود که سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا، بخش‌های زیادی از آن، مانند گفت‌وگو با نویسندگان خارج از کشور حذف شد. همچنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای برگزاری جشنواره وضع شده بود. جشنواره ادبی پوتسدام هر سال، با حضور بسیاری از نویسندگان، شاعران، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مطرح آلمان و جهان برگزار می‌شود.

283946