خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تامین گندم مورد نیاز کشور با اولویت خرید داخلی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۵۰ هزار تن از این محصول تا ۳۰ فروردین‌ماه خریداری شده و ۵۵۷ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و هیچ مشکلی در زمینه تامین وجود ندارد.
تصویر خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان

به گزارش سایت خبری پرسون، «یزدان سیف» با بیان اینکه برای خرید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تضمینی کشاورزان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از ابتدای فصل خرید تا ۳۰ فروردین ماه نزدیک به ۱۵۰ هزار تن گندم به ارزش ۵۵۷ میلیارد تومان تحویل و پول آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تامین گندم اظهار داشت: در صورتی که در بهار ۱۴۰۰ بارندگی به میزان کافی نداشته باشیم امکان کاهش تولید گندم دیم وجود دارد و متعاقب آن محصول کمتری به دولت عرضه خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط امکانات لازم برای واردات فراهم شده است و با توجه به وجود ذخایر راهبردی هیچ نوسان و اختلالی در عرضه و تامین این محصول وجود نخواهد داشت.

سیف در خصوص تحویل گندم خریداری شده کشاورزان به شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: یک هزار و ۲۰۰ مرکز از جمله مراکز بخش خصوصی، تعاونی های روستایی، کارخانجات آرد و بخش دولتی استقرار پیدا کرده اند تا مشکلی در روند تحویل محصول وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کارشناسان خبره در مراکز خرید گندم تضمینی حضور دارند تا محصول تحویل گرفته شده را نمونه گیری و تعیین کیفیت کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته سه میلیون نمونه از سوی نمایندگان آموزش‌دیده شرکت بازرگانی دولتی مورد آزمایش قرار گرفت و پس از تایید خریداری شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در زمان برداشت محصول در هر استان سامانه خرید تضمینی گندم در دسترس قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، خوزستان بازگشایی شده است و کردستان آخرین استانی است که در مهرماه می تواند از طریق سامانه، محصول برداشت شده کشاورزان را تحویل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان تاکید کرد: تدارک لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دیده شده و کالا به میزان کافی در اختیار شبکه های توزیع قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، خرید تضمینی گندم در سال جدید با قیمت چهار هزار تومان در کشور آغاز شد که برای حمایت از کشاورزان و تضمین تداوم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک به پنج هزار تومان افزایش یافت.

283894