شعر سعدی سرشار از معانی دینی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: شعر سعدی نگارستان معرفت الهی سرشار از معارف دینی است و یقینا می توان از دریچه نگاه او به رمضان نیز نگاهی متفاوت داشت.
تصویر شعر سعدی سرشار از معانی دینی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، وحید نمازی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و یاد روز شیخ اجل سعدی گفت: شیخ اجل سعدی حکیمی جامع و مصلحی جامعه شناس است و از این رو نگاهش به انسان و جامعه انسانی نگاهی همه جانبه است.

وی افزود: به عنوان نمونه در بوستان وقتی سراغ روزه می‌رود نگاهی فرا فردی به این مقوله دارد و روزه را خوراندن طعام به نیازمندان می بیند، نه نخوردن طعام از سحر تا هنگام اذان مغرب.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: روز بزرگداشت سعدی برای ما فرصتی است تا این قبیل مفاهیم معنوی را در کلام شیخ اجل دریابیم و از این گنجینه گران بها برای برنامه ریزی زندگی امروز مردم جامعه بهره کافی ببریم.

وی اظهار داشت: همزمان با بزرگداشت یاد روز سعدی علاوه بر تولید اثری در قالب آکاپلا بر اساس شعری از شیخ اجل، هنرمندان نیز در محافل مجازی ادبی هفتگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از این زاویه به بازخوانی زندگی و اندیشه‌های شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی خواهند پرداخت.

منبع:مهر

283841