مجلس حق دارد از محتوای سند راهبردی با چین اطلاع پیدا کند/ شان مجلس را حفظ کنید

نماینده مردم رامیان با بیان اینکه سند راهبردی با چین محاسن زیادی برای کشورمان خواهد داشت، گفت: با انعقاد سند راهبردی با این کشور و کشورهای دیگر نظیر هند و روسیه موافقیم، اما مجلس باید از محتوای این سند و سایر اسناد این چنین آگاه باشد و شان و جایگاه مجلس حفظ شود.
تصویر مجلس حق دارد از محتوای سند راهبردی با چین اطلاع پیدا کند/ شان مجلس را حفظ کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی کوهساری در جلسه علنی در نطق میان دستور خود با اشاره به امضای سند همکاری ایران و چین گفت: در مورد محتوای این سند صحبتی نشده و مجلس از مفاد آن آگاه نشده است سندی که در پنج برنامه آینده کشور باید مدنظر قرار گرفته و موافقت‌نامه‌ها و قراردادهایی بین دو کشور بر اساس آن منعقد خواهد شد.

نماینده رامیان گفت: قطعا این سند محاسن زیادی برای کشورمان خواهد داشت و ما با انعقاد سند راهبردی با این کشور و کشورهای دیگر نظیر هند و روسیه موافقیم، اما مجلس باید از محتوای این سند و سایر اسناد این چنین آگاه باشد و شان و جایگاه مجلس حفظ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایش امام (ره) مجلس باید در راس امور باشد و در رابطه با مذاکرات وین نیز همین امر صادق است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی تصریح کرد: شدت شیوع کرونا به گونه ای است که اکثر نقاط کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته و در برخی از نقاط حتی فراتر از قرمز است و احتمال اینکه مردم چند روز در قرنطینه قرار بگیرند، وجود دارد.

وی افزود: چرا باید از ابتدای امسال تا ۱۲ فروردین مناطق قرمز و نارنجی به یک باره زرد و آبی شده و تردد به نقاط مختلف کشور آزاد و تعداد مسافرت‌ها بیش از مدت مشابه سال قبل ‌شود ولی از روز ۱۳ فروردین همه چیز بر عکس شده تا جایی که در این روز ورود به کلیه گردش‌گاه‌ها، پارک‌ها و جنگل ها ممنوع ‌شود؟ چه فکر و برنامه‌ای پشت این قضیه است؟

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۳ اردیبهشت سالروز در گذشت۴۳ نفر از کارگران زحمتکش معدن زغال سنگ آزادشهر است، حادثه‌ای که علاوه بر فوت ۴۳ کارگر زحمتکش این معدن منجر به مصدومیت ۷۰ نفر دیگر شد. سالگرد درگذشت این عزیزان زحمت‌کش را به خانواده آنها تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد مواد معدنی که سالانه از استان گلستان صادر می‌شود مربوط به زغال سنگ بوده و زغال سنگ استخراج شده از این معادن حدود ۱۲ درصد تولید کشور است. بیشترین بهره برداری از معادن شهرستان آزاد شهر و رامیان به وسیله شرکت‌های البرز شرق و شمال شرق صورت می‌گیرد در حالی که دفاتر اصلی آنها خارج از استان گلستان است.

وی از وزارت‌خانه‌های صمت و تعاون خواست نسبت به اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم کشور و استقرار دفاتر اصلی این شرکت‌ها به استان گلستان اقدام کنند.

283762