برگزاری 200 محفل قرآنی خانوادگی در دشتی بوشهر همزمان با ماه مبارک رمضان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: ۲۰۰ محفل قرآنی خانوادگی در پنج شب اول ماه رمضان در این شهرستان برگزار شده است
تصویر برگزاری 200 محفل قرآنی خانوادگی در دشتی بوشهر همزمان با ماه مبارک رمضان

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، حمید زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: قرائت قرآن با عنوان محلی «مقابله» آیین ویژه ماه مبارک رمضان است که هر شب یک جزء از این کتاب آسمانی توسط قاریان خوانده می‌شود.

زارعی افزود: با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از همه‌گیری این ویروس برگزاری این آیین به صورت حضوری در مساجد امکان‌پذیر نبوده و به همین دلیل خانواده‌های شهرستان دشتی به صورت خودجوش و با همکاری موسسات قرآن و عترت در دو سال اخیر به برگزاری این مراسم پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آیین مقابله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی خانواده‌ها برگزار می‌شود، افزود: این محفل در پنج شب اول با حضور خانواده‌های دو نفره تا هشت نفره شهر خورموج برگزار شده است.

زارعی اضافه کرد: بیماری کووید ۱۹ در کنار ضربه به حوزه فرهنگ و هنر، برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های معنوی را نیز با مشکل مواجه کرده که با توجه به نگاه ویژه مردم، این موضوع کمرنگ بوده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ علوم دینی و قرآنی باعث تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به انس با قرآن در کنار والدین از سنین پایین می‌شود .

منبع: ایرنا

283743

مطالب مرتبط