وزیر ارشاد در دولت دهم:

همه چشم انتظار اعلام رسمی کاندیداتوری رئیسی هستند/ مطالبه جدی مردم ورود فردی توانمند به عرصه است

وزیر ارشاد در دولت دهم مطرح کرد: شبهه ای در گذشته وجود داشت و گفته می شد قوه قضاییه مهمتر است ولی در بیانات رهبری در سال جدید دیدیم که اهمیت قوه مجریه را به مراتب بیش از قوای دیگر مطرح کردند.
تصویر همه چشم انتظار اعلام رسمی کاندیداتوری رئیسی هستند/ مطالبه جدی مردم ورود فردی توانمند به عرصه است

به گزارش سایت خبری پرسون، «سید محمد حسینی»، وزیر ارشاد در دولت دهم و فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات آتی و اقبال جامعه به او عنوان کرد: به نظر می رسد مهمترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شخص آیت الله رییسی است و همگان منتظر هستند که ایشان حضور و کاندیداتوری خود را رسما اعلام کند هم جبهه نیروهای انقلاب و هم کاندیدا هایی که در این عرصه ورود پیدا کرده اند و هم جبهه اصلاحات که می خواهند ببینند گزینه نهایی اصولگرایان چه کسی است‌؟ تا بر اساس آن آرایش انتخاباتی بگیرند.

بخش عمده مردم نیز منتظرند تا با ورود و انتخاب ایشان تحولی اساسی و به نفع مردم در قوه مجریه صورت گیرد. افرادی هم القا می‌کنند که ایشان نمی آید یا مدعی می شوند که رهبری موافقت نکرده است و می خواهند در جامعه ایجاد تردید کنند. این گمانه زنی ها با انگیزه های مختلفی انجام می شود ولی از شواهد و قرائن بر می آید که آقای رئیسی بر مبنای تکلیف شرعی و ضرورت‌ها وارد عرصه انتخابات خواهد شد که البته بنا به ملاحظاتی تا امروز اعلام نشده است و تاکنون فعالیت های ایشان بر اقدامات مهم قضایی متمرکز بوده است.

البته ایشان چهره شناخته شده، محبوب و موجهی است که نیاز چندانی به تبلیغ ندارد چون مردم با مواضع، سلوک و منش ایشان آشنا هستند. انسانی ساده زیست، ضد فساد و عدالتخواه، منزه، با سابقه ای روشن و عالم دینی فرزانه ای که می تواند در منصب ریاست جمهوری خدمات فراوان و ماندگاری انجام دهد و از جامعیتی برخوردار است که همه این ویژگی ها در دیگر کاندیداها یافت نمی شود. همانطور که رهبری فرمودند رییس جمهور باید فردی با کفایت، با ایمان، مردمی، معتقد به استفاده از جوانان و ضد فساد باشد و دیگر ویژگی ها نیز در ایشان وجود دارد بخصوص در سالهای اخیر تجربه کاری بهتری نسبت به کل کشور پیدا کرده است و اگر ایشان کاندیدا شود غالب کاندیداهای جبهه انقلاب به نفع ایشان کنار می روند اما اگر ایشان نیاید بقیه نامزدها خود را در عرض هم تلقی می کنند و تا آخر در صحنه رقابت باقی می مانند و موجب تفرقه و شکست می شوند. آقای رئیسی در نظرسنجی ها پیشتاز وجایگاه ویژه ای دارد.

امروز نوعی نارضایتی معیشتی در بین مردم وجود دارد و مطالبه جدی مردم ورود فردی توانمند به عرصه است که بین قوای سه گانه و نهادها و دستگاه های مختلف انسجام ایجاد کند و تحولی اساسی در کشور به خصوص در اوضاع اقتصادی بوجود آورد از این جهت با مطالبه جدی نخبگان و عامه مردم، ایشان هم احساس تکلیف خواهد کرد و خواهد آمد.

شبهه ای در گذشته وجود داشت و گفته می شد قوه قضاییه مهمتر است ولی در بیانات رهبری در روز اول سال دیدیم که اهمیت قوه مجریه را به مراتب بیش از قوای دیگر مطرح کردند. بعضا گفته می شود رهبری با کاندیداتوری ایشان مخالفت کرده اند که این ادعا هم هیچ مبنایی ندارد.

به فرض و احتمال بسیار اندک مثلاً یک درصد که آقای رئیسی نیاید، اگر بین نیروهای جبهه انقلاب روی یک گزینه توافق شود آن فرد پایگاه مردمی بیشتری پیدا خواهد کرد. امروز حدود ۱۴ نفر به عنوان کاندیدا مطرح هستند البته بعید است همه تا آخر بمانند و یا توسط شورای نگهبان تایید شوند ولی حتی اگر چهار، پنج نفر هم باشند مثل سال ۸۴ خواهد بود که تعدد کاندیدا داشتیم و انتخابات به دور دوم کشیده شد. بهر حال بقیه گزینه های جبهه انقلال هم توانایی های قابل قبولی دارند ولی آقای رییسی مورد قبول همه نیرو ها و شورا ها است، در سال ۹۶ ایشان گزینه نهایی بودند و امروز هم در نظر سنجی ها با فاصله زیادی از بقیه کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب در جایگاه نخست قراردارند.

منبع : برنا

283479