میانگین 51 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در شهرهای قرمز و نارنجی ۵۱ درصد است که مصداق بارز هنجارشکنی است.
تصویر میانگین 51 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی ، دکتر مهدی قلیان اول در نشست آمادگی لازم برای مواجهه با موج چهارم اوج‌گیری کرونا افزود: برای حل این مشکل، الگو سازی در سطح جامعه می تواند حرف اول را بزند تا مردم به تقلید از شخصیت‌های ملی و مذهبی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: ویروس کرونا فقط با همراهی مردم کنترل می شود، وقتی جمعیت را به رفتارهای سالم تشویق کنیم و رفتارهای نادرست در رو به رو شدن با بیماری کاهش یابد می توان امید داشت که بیماری کرونا کنترل شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر متاسفانه درگیر موج چهارم بیماری هستیم که این موضوع از تعداد بیماران بستری و سرپایی مشخص می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد که با فوت ۴۰۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۶۶ هزار و ۷۳۲ تن رسیده است.
بر اساس اعلام رسمی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹ نفر و تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۶ هزار و ۷۳۲ تن رسیده است.

منبع:ایرنا

283456