معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

ماه‌نشانی ها صدرنشین اجرای طرح" برق امید" شدند

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از میزان بالای مشارکت ماه‌نشانی‌ها در اجرای برق امید خبر داد و گفت: مردم این خطه با ۲۱ درصد، بالاترین مشارکت را در اجرا طرح گفته شده داشتند.

تصویر ماه‌نشانی ها صدرنشین اجرای طرح" برق امید" شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عبدالله نثار اظهار کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق و نیز تغییر نگرش مصرف‌کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط‌زیست با استفاده از سازِ کارهای تشویقی و بازدارنده، طرح ملی برق امید با تصویب هیئت‌ وزیران از سال گذشته آغاز شد و استان زنجان همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام‌های موثری برداشت.

وی افزود: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم شده و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین شده است و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا صد درصد تعرفه برق بهره‌مند شدند.

این مسئول، مشارکت زنجانی‌ها را در مدت اجرایی شدن این طرح خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از مجموع ۳۷۰ هزار مشترک خانگی، خوشبختانه بخش عمده‌ای در گروه‌های مشترکان کم‌مصرف و خوش‌مصرف قرار دارند و تنها ۸ درصد از مشترکان در گروه پرمصرف‌ها هستند که البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از دو برابر سایر مشترکان است.

نثار با اشاره به نتایج اجرای طرح برق امید در استان، تصریح کرد: از نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان زنجان می‌توان به تخصیص پاداش ۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریالی به ۷۳ هزار و ۷۲۲ مشترک برق کم‌مصرف اشاره کرد که تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و نیز صرفه‌جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با درخواست از همه مشترکان برق برای رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق، یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم شهرستان ماه‌نشان با ۲۱ درصد مشارکت در طرح برق امید، رکورد بسیار مناسبی بود که به ثبت رسید.

وی ادامه داد: مردم با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان به ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در فصول دیگر به ۲۰۰ کیلووات ساعت ضمن بهره‌مندی از تخفیف صد درصدی در قبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع و ذخایر ملی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در حال حاضر با داشتن ۱۴ هزار و ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌های توزیع برق، ۱۰ هزار و ۴۲۴ دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت ۱۵۹۱ مگاولت‌ آمپر به ۴۷۲ هزار مشترک برق در سراسر استان خدمت‌رسانی می‌کند و خوشبختانه ظرفیت‌های مولد استان موجب شده تا از مجموع کل مصرف انرژی در استان ۵۱ درصد در بخش صنعتی و ۲۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف شود که نشان از آن دارد، بیش از ۷۰ درصد انرژی در بخش‌های مولد به بخش‌های تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

این مسئول با اشاره به نحوه مشاهده قرارگیری در گروه‌بندی‌های مصرف، خاطرنشان کرد: مشترکان برای مشاهده وضعیت قرارگیری در گروه‌بندی‌های طرح برق امید، می‌توانند با نصب اپلیکیشن موبایلی «برق من» از طریق کافه بازار، گوکل‌پلی، وب‌سایت این شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir و سایت برق امید WWW.Bargh-Omid.ir علاوه ‌بر دریافت خدمات غیرحضوری صنعت برق، اطلاعات مفید و کاملی در این زمینه دریافت کنند.

منبع: ایسنا

283438