تعطیلی جلسات کمیسیون‌های مجلس تا اطلاع ثانوی/ محدودیت در برگزاری جلسات علنی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تا اطلاع ثانوی جلسات کمیسیون‌های تخصصی،کارگروه‌ها و دیدارهای نمایندگان برگزار نمی‌شود و برگزاری نشست‌های علنی نیز محدود خواهد شد.
تصویر تعطیلی جلسات کمیسیون‌های مجلس تا اطلاع ثانوی/ محدودیت در برگزاری جلسات علنی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر هیئت رئیسه قوه مقننه، اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا با تصمیم هیئت رئیسه قرار شد فعلا برای برخی از فعالیت‌های مجلس و نمایندگان محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وی درهمین راستا افزود:بر همین اساس قرار شد جلسات کمیسیون‌های تخصصی ،کارگروه‌های مجلس و همچنین دیدارهای نمایندگان برگزار نشود و جلسات نشست‌های علنی قوه مقننه نیز محدود شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دیگر هیئت رئیسه مجلس، بیان کرد: در این جلسه درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز مقرر شد توسط کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی آخرین اصلاحات انجام شود و در صورت عدم حل مشکل، اصرار به مجلس پیشنهاد شود تا در صورت تصویب، مجمع خود تصمیم گیری درباره سامان یافتن یا هرج و مرج در ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد.

با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا برگزاری جلسات علنی مجلس از 3 روز در هفته به 2 روز کاهش یافته بود که احتمالا با تصمیم جدید تغییراتی در شیوه یا زمان برگزاری جلسات علنی از سوی هیئت رئیسه اتخاذ شود؛ همچنین پیش از این در زمان و محل برگزاری کمیسیون‌های تخصصی نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده بود که با تصمیم جدید فعلا جلسات کمیسیون‌ها برگزار نمی‌شود.

لازم به ذکر است در سال جدید تا کنون 8 تن از نمایندگان به کرونا مبتلا شده‌اند.

منبع : تسنیم

283406