تعطیلی مجلس مصلحت نیست/ ضرورت نظارت بر روند مذاکرات وین توسط بهارستانی ها

کانون دانشگاهیان طی نامه‌ای با اشاره به در جریان بودن مذاکرات برجامی در وین نوشت: در این شرایط حساس تعطیلی مجلس به مصلحت کشور نیست و اگر تصمیمی در این باره اتخاذ شده، خواهان تجدیدنظر هستیم تا روند نظارت بر مذاکرات وین با مشکل مواجه نشود.
تصویر تعطیلی مجلس مصلحت نیست/ ضرورت نظارت بر روند مذاکرات وین توسط بهارستانی ها

به گزارش سایت خبری پرسون، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به در جریان بودن مذاکرات برجامی در وین نوشت: در این شرایط حساس تعطیلی مجلس را به هیچ وجه به مصلحت کشور نمی‌دانیم و اگر تصمیمی در این خصوص اتخاذ شده، خواهان تجدید نظر هستیم تا روند نظارت بر مذاکرات وین با مشکل مواجه نشود.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

برابر اظهارات یکی از اعضای محترم هیات رئیسه مجلس که در رسانه ها انتشار یافته مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع موج جدید کرونا به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان یک تشکل فراگیر استادی و رصدگر تحولات داخلی و بین المللی در این خصوص یادآور می شود:

همانگونه که مستحضرید مذاکرات برجامی تیم وزارت خارجه به نمایندگی از دولت با شیفتگی، ذوق زدگی و تغافل از تجربه تلخ گذشته در وین در جریان است و علیرغم عهد شکنی ناجوانمردانه دولت جنایتکار امریکا و سکوت و بی عملی توام با رضایت اروپا نسبت به رفتار خلاف عرف و مقررات بین المللی، عملا سیاست "هر نوع توافقی خوب است" را دنبال می کند.

بدون تردید ملت بزرگ ایران انتظارات ویژه‌ای از مجلس انقلابی یازدهم دارند تا لحظه به لحظه این رخداد سرنوشت ساز را که نسخه اولیه‌اش خسارت‌های جبران ناپذیری برای حال و آینده کشور داشته است، رصد و نظارت کند. دایر بودن صحن علنی و تذکرات قانونی و نطق های سنجیده نمایندگان در زمان خود یکی از بهترین ابزارهای پیش‌گیرانه و توازن بخش است.

اگر چه مطمئن هستیم هیات رئیسه محترم و سایر نمایندگان محترم ملاحظات لازم را مد نظر دارند اما از باب نگرانی و وظیفه خیرخواهی بر خود فرض می‌دانیم که درخواست خود را به نمایندگی از جمع قابل توجهی از نخبگان و آحاد جامعه، مشفقانه به استحضار برسانیم تا خدای ناخواسته ارابه مذاکرات برای تامین آرزوهای انتخاباتی و جناحی که نگاه به بیرون را نجات بخش می‌داند، بر جاده‌ای خلاف ریل گذاری رهبری معظم انقلاب و مصوبه راهبردی مجلس به پیش نرود و مصالح حقیقی و واقعی ملک و ملت در محاق قرار گیرد؛ بر این اساس در این شرایط حساس تعطیلی مجلس را به هیچ وجه به مصلحت کشور نمی‌دانیم و اگر تصمیمی در این خصوص اتخاذ شده، خواهان تجدید نظر هستیم تا روند نظارت بر مذاکرات وین با مشکل مواجه نشود.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

۱۴۰۰/۱/۳۰

283639