مدیر انجمن کلیوی استان زنجان مطرح کرد؛

مشکل انجمن کلیوی؛ کفه بالای هزینه‌های دارو و کفه پایین کمک های مردمی

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان از کاهش میزان کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: این در حالی است که هزینه‌های دارو و درمان بیماران کلیوی افزایش یافته است.
تصویر مشکل انجمن کلیوی؛ کفه بالای هزینه‌های دارو و کفه پایین کمک های مردمی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا طهماسبی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بیماران در بخش دیالیز انجمن کلیوی، تجمیع شدند تا گروه‌های هدف بتوانند اقدامات درمانی و سایر خدمات را در یک محل دریافت کنند و از پراکندگی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش بر این بود که مراقبت‌های بهداشتی و فردی در بخش دیالیز انجمن و بخش بیماران پیوندی، رعایت شده و تجمیع به کمترین میزان برسد اضافه کرد: در این راستا اطلاع‌رسانی خدمات و نشست‌ها از طریق فضای مجازی انجام گرفت که این مهم آثار خوبی را به دنبال داشته است.

این مسوول ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کووید - ۱۹ نیز شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد و از طرفی تجمعات به حداقل رسید که خوشبختانه این اقدام نیز بسیار موثر هم بود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: به رغم اینکه با دقت نظر و تهیه ابزارهای بهداشتی در بخش دیالیز، تمام سعی و تلاش بر رعایت پروتکل‌ها در کنار اقدامات درمانی بود اما تراکم زیاد بیماران موجب ابتلای چند نفر به ویروس کرونا شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های متفرقه از احسان و نذورات طی این مدت روند خوبی داشته است، اظهارداشت: با توجه به حذف و عدم برگزاری مجالس رسمی در شرایط کرونایی انتظار بر این است که هزینه‌های آن، برای درمان و داروی بیماران از ناحیه انجمن به عنوان نهاد رسمی حامی بیماران کلیوی اختصاص یابد.

طهماسبی افزود: طی یکسال گذشته این انجمن نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به گروه های هدف اقدام کرده است که در زمان حاضر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند همچنین انجمن نیز شرایط لازم برای کنترل و مراقبت‌های بهداشتی در مجموعه را فراهم کرده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه انجمن مشکلی با بیمه‌ها ندارد، گفت: بیمه‌ها وظایف خود را در برابر بیماران انجام داده اند و هزینه‌ها به ویژه در بخش دیالیز که تمام خدمات آن رایگان بوده، از طریق بیمه‌ها پرداخت می‌شود و در واقع مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته این مسوول، تعداد بیماران مراقبتی دیالیز و پیوندی انجمن یک‌هزارو ۸۹۶ است که از این تعداد ۸۰۳ بیمار پیوندی، ۷۱۴ بیمار مراقبتی و ۳۵۲ بیمار دیالیزی تحت حمایت انجمن هستند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای کرونایی خیرین، بیماران نیازمند کلیوی را فراموش نکرده‌اند و در این مدت بسته های معیشتی، بهداشتی و دیگر اقلام مورد نیاز را در چند نوبت بین بیماران توزیع کردند که امیدواریم همین روند تداوم داشته باشد تا گوشه ای از مشکلات درمانی و معیشتی بیماران رفع شود.

گفتنی است، انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال ۶۳ با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

283345