رشد ۳۰ درصدی اجاره‌بها در کشور

مرکز آمار ایران، آخرین اطلاعات مربوط به تغییرات شاخص اجاره‌بهای مسکن در زمستان ۹۹ را اعلام کرد.
تصویر رشد ۳۰ درصدی اجاره‌بها در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص اجاره‌بهای مسکن در شهرهای کشور، در زمستان ۹۹ در مقایسه با زمستان ۹۸ با ۹/ ۲۸ درصد افزایش مواجه شده است. این شاخص در مقایسه با فصل قبل یعنی پاییز ۹۹ نیز معادل ۴/ ۴ درصد افزایش داشته است.

بررسی‌ها درباره تغییرات شاخص اجاره‌بهای مسکن در شهرهای کشور در زمستان ۹۹ نشان می‌دهد خانوارهایی که در این فصل قراردادهای یکساله آنها سررسید شده واقدام به تمدید قرارداد در واحدهای مسکونی کرده‌اند رشد شاخص اجاره‌بها معادل ۶/ ۳۸ درصدی را تجربه کرده‌اند.

اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار در این باره نشان می‌دهد، در زمستان ۹۹ بیشترین نرخ تورم فصلی در بازار اجاره مربوط به استان سمنان با ۵۱/ ۱۰ درصد افزایش شاخص اجاره‌بهای مسکن و کمترین آن مربوط به استان لرستان با ۲۲/ ۱ درصد افزایش است.

این در حالی است که تورم نقطه‌به نقطه شاخص اجاره‌ مسکن در زمستان ۹۹ نسبت به تورم نقطه به نقطه شاخص اجاره مسکن در پاییز ۹۹ معادل ۵/ ۰ واحد درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش سرعت رشد شاخص اجاره‌ مسکن در این فصل نسبت به یک فصل گذشته است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص اجاره بهای مسکن نیز مربوط به استان همدان با ۴/ ۳۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۹/ ۱۲ درصد افزایش است.نرخ تورم شاخص اجاره‌بهای مسکن خانوارهای شهری کشور در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۹۹ نیز برابر ۵/ ۲۷ درصد است.

منبع: دنیای اقتصاد

283338