راه اندازی اولین استیبل کوین کاردانو به نام AgeUSD

AgeUSD اولین سکه پایداری است که در شبکه کاردانو روانه بازار می شود.

تصویر راه اندازی اولین استیبل کوین کاردانو به نام AgeUSD

به گزارش سایت خبری پرسون، Emurgo، سکه پایدار AgeUSD را در ژانویه 2021 (دی 1399) اعلام کرد.

این سکه پایدار، به موقعیت های بدهی وثیقه دار، تکیه نخواهد کرد.

شرکت چند ملیتی بلاکچین آمورگو (Emurgo)، برای شروع، سکه پایدار AgeUSD را در ژانویه 2021(دی 1399) اعلام کرد. این شرکت همکاری خود را با شرکت Charles Hoskinson’s Input-Output Global، شرکت مادر IOHK، قبلا اعلام کرده است.

طبق گفته مدیر ارشد فناوری IOHK ، (Roman Pellerin)، سکه پایدار AgeUSD به محض این که ویژگی‌های قراردادهای هوشمند در بلاکچین راه‌اندازی شود، روی کاردانو باز خواهد شد.

هدف آمورگو، پیشگیری از وقایعی مانند پنجشنبه سیاه MakerDAO است، که به دلیل ضعف در مکانیسم وثیقه DAI ، خود ناشی شد. در مارس 2020 (اسفند 1398)، فروپاشی عظیم اکثر جهش های بوجود آمده، باعث شد که حدود 4 میلیون دلار در DA تحت وثیقه قرار گیرد.

فرم الهام گرفته از پروتکل ‘Staticoin’ استیبل کوین AgeUSD ، برخلاف سکه های پایدار مبتنی بر رمزنگاری بر بستر اتریوم، به موقعیت های بدهی وثیقه دار (CDP)، متکی نیست.

این سکه پایدار بر روی بلاکچین ارگو (Ergo) اجرا می شود و برای خودکار کردن محاسبات ریاضیات این پروتکل، کار می کند. تامین کنندگان ذخیره، ارز محلی ارگو (ERG) را برای ضرب و ذخیره سکه ها، که نماد وثیقه اصلی است، پرداخت می کنند.

همچنین کاربران این سکه پایدار، می توانند ERG را در ذخایر AgeUSD ضرابخانه، ذخیره کنند. این پروتکل فقط درصورت کافی بودن ذخایر، بالاتر از نسبت ذخیره آن، این اجازه را می دهد. قابل ذکر است که بانک ها نیز از یک فرآیند مشابه برای وام دادن استفاده می کنند.

همچنین، کاردانو می تواند به عنوان وثیقه ذخایر ضرب سکه، عمل کند. با این حال، نقطه ضعف احتمالی این است که فقط این دو دارایی از این سکه پایدار پشتیبانی می کنند، در حالی که رمزارزهای مختلف به DAI ارجاع میشوند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: coinquora

283271