یس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان خبر داد:

افزایش مراکز درمان سرپایی از 11 مرکز به 32 مرکز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان از ارتقا تعداد مراکز سرپایی از ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته استان به ۳۲ مرکز خبر داد و گفت: این در خصوص رسیدگی به مراجعات سرپایی و دریافت خدمات سلامت کمک می‌کنند، البته اکنون تمرکز حوزه سلامت بر بیماریابی هوشمند، مراقبت و حفاظت از سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای است.

تصویر افزایش مراکز درمان سرپایی از 11 مرکز به 32 مرکز

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان زنجان، اظهار داشت: تعداد کل بستری های کرونایی تاکنون ۲۲ هزارو ۴۲۵ مورد و تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در استان یک‌هزار و ۲۴۰ بیمار بوده است.

این مسوول با اشاره به درصد موارد مثبت کرونا و نسبت به رهگیری در استان زنجان تصریح کرد: مجموع مراجعات در هفته چهارم اسفند پارسال هفت هزار و ۶۶۵ نفر، هفته اول فروردین امسال هفت هزار و ۳۲۵ نفر، هفته دوم فروردین‌ ۱۱ هزارو ۳۷۷ نفر و مجموع مراجعات در هفته سوم فروردین نیز ۱۳ هزار و ۷۳۸ نفر به مراکز ۱۶ ساعته کرونا را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه شمار بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان همچنان روند افزایشی دارد، گفت: در شرایط کنونی، روزانه یک‌هزارو ۲۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان زنجان مراجعه می‌کنند و اکنون درصد تست‌های مثبت کرونایی زنجان نیز افزایش یافته است.

قزلباش با اشاره به ۲ ابتکار مهم زنجان در کنترل کرونا اضافه کرد: زنجان در راه اندازی و افزایش تست های کرونایی کشور پیشگام شد بطوری که بالاترین تست و رهگیری کشور را انجام می دهد و علاوه بر آن تست های سرولوژی نیز راه اندازی شد که این مهم به توانمندی و ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان باز می گردد که در این خصوص ارتقای یکهزار تست در روز به سه هزار تست از دستاوردهای مهم محسوب می شود.

وی اظهار داشت: بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان زنجان نیز در امر مراکز ۱۶ ساعته مشارکت دارند و در این میان همه آزمایش‌های انجام شده کرونا تاکنون ۲۳۶ هزارو ۱۲۱ مورد بوده و شمار آزمایش‌های روزانه کووید - ۱۹ در آذرماه پارسال حدود ۶۰۰ مورد و در دی‌ سال گذشته حدود یک هزار مورد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآوری کرد: در بخش بستری که از چالش های این حوزه بود با اقدامات انجام شده میزان تخت های آی سی یو از ۴۸ تخت به ۱۷۰ تخت افزایش یافت که امیدواریم این تعداد به ۲ هزار تخت برسد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی ۲ دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در بیمارستان های الغدیر ابهر و ولی عصر زنجان راه اندازی شد و علاوه بر آن امکانات تصویربرداری در شهرهای محروم برای رفاه حال گروه‌های هدف ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

282502