رئیس پارک علم و فناوری استان؛

محصولات دانش‌بنیان گیلان از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به صادرات بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان گیلان گفت: محصولات صادراتی باید مورد تأیید استانداردهای کشور واردکننده باشد و شرکت‌های فناور گیلان با برخورداری از استانداردها، در حوزه‌های مختلف محصولاتی را به کشورهای دیگر صادر کرده است.
تصویر محصولات دانش‌بنیان گیلان از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی باستی افزود: عمده صادرات استان گیلان در حوزه محصولات دانش‌بنیان به کشورهای حاشیه دریای خزر به‌ویژه آذربایجان بوده همچنین عراق و ترکیه نیز مقصد صادرات محصولات شرکت‌های فناور استان گیلان هستند.

باستی از صادرات محصولات فنی مهندسی‌ شرکت‌های فناور گیلان شامل دستگاه و تجهیزات مکانیکی به خارج از کشور خبر داد و گفت: برخی از شرکت‌ها در مناقصات برگزار شده در کشورهای دیگر برنده شدند و محصولات فنی مهندسی آن‌ها مورد پذیرش آن کشورها قرار گرفت.

وی با اشاره به محصولات صادراتی مختلف دانش‌بنیان شرکت‌های فناور گیلان گفت: در حوزه غذایی نیز شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان به کشورهایی نظیر کشورهای آفریقایی صادرات داشته‌اند همچنین در بخش تجهیزات کرونایی دستگاه تصفیه‌کننده هوا که مجوزهای بین‌المللی را اخذ کرده به 5 کشور صادر شد.

باستی با بیان اینکه زمانی که رقابت بین المللی ایجاد می‌شود محصولات باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشند تا بتوانند بازار فروش در خارج از کشور را پیدا کنند افزود: با این تفاسیر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان با فعالیت در حوزه صادرات بین المللی از استاندارهای لازم برخوردار است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان درباره نخستین خانه استارتاپی گیلان با بیان اینکه این مجموعه دارای 9 تیم استارتاپی است گفت: اکنون زیست بوم نوآوری گیلان به مرحله‌ای رسیده که شرکت‌های خصوصی که در پارک علم و فناوری رشد پیدا کرده و یا در پارک حضور دارند به مرحله‌ای می‌رسند که شرکت‌های دیگر را نیز تحت حمایت قرار می‌دهند.

وی ایجاد نخستین خانه استارتاپی گیلان را اتفاق خوبی در جهت کمک به بخش خصوصی که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه زیست محیطی و نرم افزاری فعالیت دارد تلقی کرد و افزود: پایه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان بوده و اقتصاد دانش بنیان نیز بر پایه فعالیت جوانان در شرکت‌های فناور است.

باستی در پاسخ به محور فعالیت‌های پارک علم و فناوری گیلان در سال جدید گفت: با توجه به اینکه سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده پارک علم و فناوری گیلان تلاش دارد در راستای تحقق این شعار پشتیبانی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان را در دستور کار داشته و به رفع موانع این حوزه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید کمک به افزایش ظرفیت بخش خصوصی است که در زیست بوم فناوری فعالیت می‌کند؛ ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تعداد آن‌ها با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم از جمله ارائه تسهیلات برای تأسیس کسب و کار از دیگر رویکردهای پیش‌ روی این مجموعه است.

منبع: تسنیم

282879