تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ضعف آمریکا در برابر چین علت تشدید خشونت‌های ضد آسیایی تبارها

در حال حاضر آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیازمند ایجاد یک فضای ضد چینی است. یکی از تحلیلگران سیاست خارجی آمریکا اظهار داشته است که ما در ۵ ساله آینده قطعاً مقابله جدی با چینی‌ها خواهیم داشت. ترجمان این مقابله جدی با چینی‌ها در داخل آمریکا یعنی تشدید تنش‌ها با اقلیت آسیایی تبار.
تصویر ضعف آمریکا در برابر چین علت تشدید خشونت‌های ضد آسیایی تبارها

علیرضا رضاخواه تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص خشونت‌های ضدنژادی علیه آسیایی تبارها عنوان کرد: بخشی از دعواهای نژادی و قومی محصول بحران‌های هویتی است که در داخل آمریکا شکل می‌گیرد و بخش دیگر محصول رفتارها و سیاست خارجی است که از بیرون به داخل جامعه آمریکا پمپاژ می‌شود. ترکیب این دو مورد سبب بروز موج جدید دعواهای نژادی در آمریکا شده است.

رضاخواه ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که نژاد واسپ، سفید پوستان انگلوساکسون پروتستان در حال قرار گرفتن در اقلیت هستند. از طرف دیگر نیز جمعیت آسیایی تبارها و سیاهان در حال افزایش است. بنابراین در آمریکا یک نگاه به غیریت‌سازی نسبت به اقلیت‌ها وجود دارد.

آمارها نشان می‌دهد که نژاد واسپ، سفید پوستان انگلوساکسون پروتستان در حال قرار گرفتن در اقلیت هستند. از طرف دیگر نیز جمعیت آسیایی تبارها و سیاهان در حال افزایش است. بنابراین در آمریکا یک نگاه به غیریت‌سازی نسبت به اقلیت‌ها وجود دارد

وی در ادامه اظهار داشت: اتهامی که ترامپ به دلیل ناکارآمدی در مقابله با بحران کرونا به چینی‌ها زد و این ویروس را یک ویروس چینی معرفی کرد در کنار اتفاقاتی که در حوزه ژئوپلتیک در حال اتفاق افتادن است، نشان می‌دهد که دنیا در حال عبور از یک فضای تک قطبی است و شاهد شکل‌گیری یک فضای دو قطبی هستیم که یک قطب آن چین خواهد بود و آمریکا با غیریت‌سازی از چینی‌ها و آسیایی تبارها خود را برای پایین آمدن و احتمالاً ورود به یک عرصه و نظم جدیدی در فضای جهانی آماده می‌کند.

این تحلیلگر مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: یک بخش بسیار جدی از ایجاد این فضا به خودِ دولت آمریکا مربوط می‌شود یعنی دولت آمریکا تلاشی برای مقابله با این جریان نمی‌کند و به خصوص در دوره قبلی، دولت ترامپ ایجاد کننده این جو بوده است چرا که به دنبال این بود که بخشی از ناکارآمدی خود در مقابل بحران را روی دوش جریان دیگری بیندازد.

علیرضا رضاخواه در پایان گفت: در حال حاضر آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیازمند ایجاد یک فضای ضد چینی است. یکی از تحلیلگران سیاست خارجی آمریکا اظهار داشته است که ما در ۵ ساله آینده قطعاً مقابله جدی با چینی‌ها خواهیم داشت. ترجمان این مقابله جدی با چینی‌ها در داخل آمریکا یعنی تشدید تنش‌ها با اقلیت آسیایی تبار.

282761